Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Uppdateringar samtliga kreditbetyg

Förra året uppdaterade Creditsafe min inkomst dagen innan jag själv hade fått slutskattebeskedet i Kivra. Så de kan vara rätt snabba. Däremot är de rätt sega på att ändra score, men jag är osäker på om någon bryr sig om vad man har för score där.

Förra året uppdaterade Creditsafe min inkomst dagen innan jag själv hade fått slutskattebeskedet i Kivra. Så de kan vara rätt snabba. Däremot är de rätt sega på att ändra score, men jag är osäker på om någon bryr sig om vad man har för score där.
Det är väl creditsafe som känns som den minst viktiga. Men stör mig på att mitt score där är så lågt medan det är rätt bra på Bisnode och UC.

Intressant, man vet väldigt lite om hur det fungerar med kreditupplysningar förutom de med UC. Fick en avbetalning på Bmw när min UC var dålig men de kollade enbart Bisnode där jag hade betyg 7. Sen kollar de väl antal förfrågningar, förutom allt det vanliga med inkomst, underskott osv.

Skumt, jag har över 1 mille i blanco och det står ingenstans. Inte på någon upplysningskopia eller på minupplysning. Måste vara ytterst få aktörer som rapporterar in till dom?
Går Bisnode mestadels på antal förfrågningar? Sparas de i 12 månader där också? Skumt att långivare ibland tar bägge delar när de vanligtvis bara tar en UC, blir många extra förfrågningar per automatik om man söker via låneförmedlare

Går Bisnode mestadels på antal förfrågningar? Sparas de i 12 månader där också? Skumt att långivare ibland tar bägge delar när de vanligtvis bara tar en UC, blir många extra förfrågningar per automatik om man söker via låneförmedlare
12 månader för privat personer.
Att långivare som tar Uc även tar Bisnode måste ha att göra med att de vill se de "osynliga" skulderna man har som inte syns på uc.

12 månader för privat personer.
Att långivare som tar Uc även tar Bisnode måste ha att göra med att de vill se de "osynliga" skulderna man har som inte syns på uc.
Jag kollade, har 7 ff på Bisnode nu, kreditbetyg 7, 3 ff som försvinner på Bisnode i höst. 4 ff kvar from 14/11, då är ett par av dem egentligen förfrågningar där de tagit UC via Sambla men även garderat sig med att ta Bisnode i samma veva

Jag kollade, har 7 ff på Bisnode nu, kreditbetyg 7, 3 ff som försvinner på Bisnode i höst. 4 ff kvar from 14/11, då är ett par av dem egentligen förfrågningar där de tagit UC via Sambla men även garderat sig med att ta Bisnode i samma veva
En sjua på bisnode är ju bra!! Betalar du för att kunna se ditt betyg? Jag vill inte betala så därför kan jag inte se mitt betyg men kan kolla i tagna upplysningar men brukar ligga på 4.

En sjua på bisnode är ju bra!! Betalar du för att kunna se ditt betyg? Jag vill inte betala så därför kan jag inte se mitt betyg men kan kolla i tagna upplysningar men brukar ligga på 4.
Tack, den var på en 8:a en gång i tiden, hade väl inga förfrågningar då antagligen:) Ja jag betalar, 299kr/år, sen kostar Min UC närmare 100kr/månad med kreditkollen och mitt kreditbetyg, dyrt egentligen men vill ha den kollen på vad de ser om en. För bara några år sedan hade man ju nada koll på vad kreditvärdighet och kreditbetyg egentligen var, jag trodde det räckte att inte ha betalningsanmärkningar och inte att det var någon som höll räkningen på hur många lån man sökte - som man sedan kanske aldrig ens tackade ja till:(o_O

Tack, den var på en 8:a en gång i tiden, hade väl inga förfrågningar då antagligen:) Ja jag betalar, 299kr/år, sen kostar Min UC närmare 100kr/månad med kreditkollen och mitt kreditbetyg, dyrt egentligen men vill ha den kollen på vad de ser om en. För bara några år sedan hade man ju nada koll på vad kreditvärdighet och kreditbetyg egentligen var, jag trodde det räckte att inte ha betalningsanmärkningar och inte att det var någon som höll räkningen på hur många lån man sökte - som man sedan kanske aldrig ens tackade ja till:(o_O

Men va ? minuc kostar väl 49 kr / mån? eller har jag missat något här :)

Men va ? minuc kostar väl 49 kr / mån? eller har jag missat något här :)
Jag tog först ”Mitt kreditbetyg” har betalat 39kr/månad för det i flera år, då ingår tjänsterna Mitt kreditbetyg plus ”Min upplysning”. Vill man ha precis allt får man även ta ”Kreditkollen” för ytterligare 49kr/månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp