Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Uppdateringar samtliga kreditbetyg

Jag kan inte se på minuc att mina kreditera eller lån blivit uppdaterade sedan 30 juni. Är dom lite sega eller på just det? Tänker det borde ju ske månadsvis.

Jag kan inte se på minuc att mina kreditera eller lån blivit uppdaterade sedan 30 juni. Är dom lite sega eller på just det? Tänker det borde ju ske månadsvis.

Det sker runt den 15-20:e, så du får hålla ut ett tag till. Jag vet inte om bankerna skickar uppgifterna med brevduvor till UC, eller varför något som annars borde vara fixat på några sekunder dröjer flera veckor. Men så är det.

Det sker runt den 15-20:e, så du får hålla ut ett tag till. Jag vet inte om bankerna skickar uppgifterna med brevduvor till UC, eller varför något som annars borde vara fixat på några sekunder dröjer flera veckor. Men så är det.

Aha ja brevduvor eller sniglar! Hur som helst, men vad hände då med uppdatering som skulle skett 30 juli?
Det har alltså inte uppdaterats sen den 30 juni står det?

Aha ja brevduvor eller sniglar! Hur som helst, men vad hände då med uppdatering som skulle skett 30 juli?
Det har alltså inte uppdaterats sen den 30 juni står det?

Den 15:e augusti eller så kommer UC att uppdateras med hur läget var den 31 juli.

Betalar du bort ett lån den 1 september så syns alltså det på UC i mitten av oktober.

Tycker något är fel, istället för UC så borde det finnas ett statligt myndighet som sköter detta eller en del av skatteverket. Att betala för sin kreditrating är larvigt.
Kan inte tänka mig det kostar särskilt mycket, det handlar om att underhålla en databas och kräva att alla långivare rapporterar dit.

Den här cirkusen med vad är utanför UC, vad är utanför Bisnode. Allvarligt talat så handlar det bara om att manipulera de nuvarande systemen. Ingen här hade förmodligen hamnat i sin situation om vi hade ett systemet för att alla skulder syns. Sen att man inte tycker det låter bra för att man är i en dålig situation förstår jag, men för framtiden tycker jag det vore riktigt bra.

Oförändrat kreditbetyg hos både UC (14,8%), Bisnode (5) och Creditsafe (23).

Inkomsten ökade från 309000 till 339000.
Underskottet ökade från 140000 till 143000.

Hade hoppats på en liten förbättring av berygen men icke.

Jag tog först ”Mitt kreditbetyg” har betalat 39kr/månad för det i flera år, då ingår tjänsterna Mitt kreditbetyg plus ”Min upplysning”. Vill man ha precis allt får man även ta ”Kreditkollen” för ytterligare 49kr/månad.
Man behöver bara ha kreditkollen (och då kan man se sitt kreditbetyg) man behöver inte ha båda.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp