- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Då är det väl ingen mening att ta med ränteutgifterna i efterhand?Jo den uppdateras igen då med underskottet.
Då är det väl ingen mening att ta med ränteutgifterna i efterhand?Jo den uppdateras igen då med underskottet.
Då är det väl ingen mening att ta med ränteutgifterna i efterhand?
Om syftet med att få bättre kreditbetyg är att ansöka om något samlingslån eller så, så är det ju mening, annars, bara ha bättre kreditbetyg för kreditbetygets skull är inte mycket värt
Du kan spara ditt underskott i upp till 5 år innan du begär omprövning och du kan begära omprövning för flera år samtidigt.Ja precis. Om jag vill ha ett samlingslån så ska jag skita i att ta med ränteutgifterna på deklarationen. Men eftersom jag inte vet exakt när jag ska ordna med samlingslån så vill jag nog inte lägga till ränteutgifterna i efterhand, det är ju trots allt bara några tusenlappar man får tillbaks för ränteutgifterna.
Ja precis. Om jag vill ha ett samlingslån så ska jag skita i att ta med ränteutgifterna på deklarationen. Men eftersom jag inte vet exakt när jag ska ordna med samlingslån så vill jag nog inte lägga till ränteutgifterna i efterhand, det är ju trots allt bara några tusenlappar man får tillbaks för ränteutgifterna.
Du kan spara ditt underskott i upp till 5 år innan du begär omprövning och du kan begära omprövning för flera år samtidigt.
Beror väl på vad som är några antar jag, det borde väl vara frågan om över 30000 om du har underskott på 114...
30 % av underskottet upp till 100 000 (?) och därefter lite lägre procent är det. Att du fick tillbaka mindre beror inte på underskottsdelen, måste ha dragits för lite skatt från din lön eller något sådant. Hade du nollat underskottet hade du fått betala tillbaka ~20 000kr...Nä.. eller? Hade det förra året med och drog även av för resor till o från jobbet men fick tillbaks cirka 10.000kr
Jag jämkande 2015 hela året fick 3000 mer i månaden netto i sjukpension men fick bara ut ca 2900 totalt i skatteåterbäring hade då underskott på 204.000 så visst påverkar jämkningen mycket. 2016 tog jag bort jämkningen och minskade mitt underskott med 115.000-120.000 löste bolån och hade inga smslån eller inkasso. Så det ska bli spännande att se hur mycket jag får tillbaka i år för 2016Jag jämkar varje månad. Så betalar typ bara 11% skatt varje månad. Dessutom drar jag av cirka 40k för resor till och från jobbet.
Vad kan jämkningen och rese-avdragen ha påverkat?