Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Underskott, nån som vet och kan sånt här?

Jag har cirka 114.000kr i underskott.
Om jag nu vid kommande deklarationen skiter i att ange ränteavdrag, då minskar mitt underskott? Min score på UC blir bättre pga att mitt undrrskott minskat?
Jag kan lätt avstå från att få dom extra tusenlapparna tillbaks på skatten pga att jag drar av för min ränteutgifter 2016.

Nån som vet och kan sånt här?

Korrekt.

Du kan sedan ändra i deklarationen igen för att få göra avdragen

Korrekt.

Du kan sedan ändra i deklarationen igen för att få göra avdragen

Hur menar du då?
Menar du att om jag struntar i att ange mina ränteutgifter och sen, säg i juli månad när alla företag ser min nya uppdaterade deklaration så kan jag logga in på Skatteverkwt och göra hur då/vad då?

Eller bara loggar in och gör ny deklaration och yrkar på avdragen
Det kan man väl inte göra efter det att deklarationen är granskad och Skatteverket beslutat om slutlig skatt Oyster skulle ju ompröva i juli?

"Kan jag göra ändringar i min deklaration trots att jag redan har lämnat in den?
Ja, det går bra. Så länge Skatteverket inte har hunnit besluta om din slutliga skatt räcker det att skicka in en komplettering på det du vill ändra.Om det är ett fel som innebär att du skulle betala för lite skatt och du gör ändringen frivilligt kan du slippa betala skattetillägg. Frivilligt innebär i detta fall att du gör ändringen utan att Skatteverket har varit i kontakt med dig och ställt kontrollfrågor om din deklaration.Logga in i e-tjänsten och justera det du vill ändra. Skicka sedan in deklarationen på nytt. Det är alltid den senast inskickade deklarationen som gäller. Även om du tidigare har lämnat en pappersdeklaration kan du lämna in en ny deklaration med ändrade uppgifter via e-tjänsten om du har e-legitimation.Om du vill göra ändringar i deklarationen efter det att Skatteverket har beslutat om din slutliga skatt får du begära omprövning."

Slutliga skatten fastställls väl i december..
Jag har då ändrat på min i efterhand på nätet.. det togs som omprövning, inga problem. Handlade om några aktieaffärer jag hittade andra siffror på

Men om jag skiter i att ta med mina ränteutgifter 2016 i deklarationen nu i vår då får jag ju inte lika mycket tillbaks på skatten som jag brukar. Men jag får en bättre UC pga mindre underskott. Men om jag i efterhand säg i juli, augusti nån gång skickar in blankett till Skatteverket och anger mina ränteutgifter jag hade 2016, blir min UC då uppdaterad så att mitt underskott syns? Eller hur blir det då?

Men om jag skiter i att ta med mina ränteutgifter 2016 i deklarationen nu i vår då får jag ju inte lika mycket tillbaks på skatten som jag brukar. Men jag får en bättre UC pga mindre underskott. Men om jag i efterhand säg i juli, augusti nån gång skickar in blankett till Skatteverket och anger mina ränteutgifter jag hade 2016, blir min UC då uppdaterad så att mitt underskott syns? Eller hur blir det då?

Jo den uppdateras igen då med underskottet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp