Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

UC score gick upp avsevärt.

Min gick ner från 1.3 till 1.1... tänkte att det helt enkelt beror på att ju mer skulderna sjunker och att dom typ kanske uppdaterar uc runt mitten av månaden, så minska det drf.

Men troligen att det är nån bugg bara då? Ni som blivit påverkade återkom gärna om det ändras igen
Hoppas det är en bugg. Mitt betyg gick från 12,1 till 28,8

Min gick från 0,2 till 0,3 bara sådär också :facepleading:

Jag har valt att vänta med vissa räkningar i mars månad och ska betala in dubbelt nästa månad i april. Kan det vara så att ”UC ” tror att jag har större chans att få en anmärkning kanske så de höjer mitt score?
Jag fattar att du blir orolig. Men har inte dina skulder ökat så kan du vara lugn. Att det inte skett förändring sen mån innan påverkar inte.

Möjligt att du hoppat upp en kategori och jämförs med andra?

Kan berätta om hur det varit för mig, i oktober så låg min riskprognos på 0,6 med 3 blancolån och total skuldbörd på 695 tusen, slutbetalade ena blancolånet så jag gick ner till 2 blancolån och total skuldbörd på 641 tusen.
Vad som hände var att min riskprognos gick då från 0.6 till 0.8, trodde ju självklart detta bara var tillfälligt för att man inte ska dra på sig nya lån, men nej jag har än idag 0,8 i riskprognos även fast jag extraamorterar varje månad och i dagsläget har 624 tusen i lån.

Så jag misstänker att jag flyttades till annan kategori när jag gick från 3 till 2 blancolån och därmed fick sämre betyg.

Kan även tillägga att nej, inga nya FF har tagits, och ingen förändring förutom att jag minskat mina lånekostnader och antal lån minskat.

Senast ändrad:
Möjligt att du hoppat upp en kategori och jämförs med andra?

Kan berätta om hur det varit för mig, i oktober så låg min riskprognos på 0,6 med 3 blancolån och total skuldbörd på 695 tusen, slutbetalade ena blancolånet så jag gick ner till 2 blancolån och total skuldbörd på 641 tusen.
Vad som hände var att min riskprognos gick då från 0.6 till 0.8, trodde ju självklart detta bara var tillfälligt för att man inte ska dra på sig nya lån, men nej jag har än idag 0,8 i riskprognos även fast jag extraamorterar varje månad och i dagsläget har 624 tusen i lån.

Så jag misstänker att jag flyttades till annan kategori när jag gick från 3 till 2 blancolån och därmed fick sämre betyg.

Kan även tillägga att nej, inga nya FF har tagits, och ingen förändring förutom att jag minskat mina lånekostnader och antal lån minskat.
Fast för att komma med i en annan jämförelsegrupp så ska ju nån förändring skett. I Coz81 har absolut inget förändrats så jag tror ner på att det är bugg i systemet.

Hörde av mig precis till UC faktiskt och prata med kundtjänst..enligt dem stämmer mitt score att de gått från 1.3 till 1.1. Dels för tiden som jag misstänkte, dem säger-
"Om det har gått från 1,3 % till 1,1% så är det de du har :). Tiden är en stor betydelse och riskprognosen är en "färsk vara" som ändras över tid." Och "Allt som står i din kreditupplysning ligger till grund för din UC Riskprognos. Exakt hur Riskprognosen väger samman all information varierar med sammanhanget. Om en uppgift ändras, kan en annan uppgift till exempel få större eller mindre betydelse."

Jag fråga då om dem har nån pågående bugg då en del ifrågasatt deras score med större förändring, dem svarar-
"Vi har ingen bugg gällande riskprognosen annars hade vi fått den informationen."

Hej på er!

idag så loggade jag in på minuc och såg att min score hoppade från 3.5 till 8.6 bara sådär.
fatrsr ingenting. Inga förändringar har skett de senaste månaderna förutom att min lån och krediter har gått ner. Någon som vet vad det kan bero på?
Hej! Helt 100 på ingen förändring? Dvs har du utnyttjat fler av dina krediter som finns med i uc, kanske ingen förändring på en skuld dvs varken gått upp eller ner? Kan väl också påverka..

Fast för att komma med i en annan jämförelsegrupp så ska ju nån förändring skett. I Coz81 har absolut inget förändrats så jag tror ner på att det är bugg i systemet.
Jo det är möjligt, jag var lite snabb med att tolka Coz81 inlägg när h*n skrev "förutom att mina lån och krediter gått ner" som att då även lånen minskat i antal :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp