Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

UC-risk ökat efter större inbetalning….förvirrad

Hej,

Förstår mig inte på den senaste uppdateringen på Kreddy..

Har hela hösten haft 0,6 i UC-risk.
Senast igår var det på det och då såg det ut så här:

Remember (EnterCard) 28 000 kr
SEB 138 000 kr
Lendify 497 000 kr
1 ff (Lendo samlingslån augusti-21)

Idag vid uppdatering.

Remember (EnterCard) 0 kr (betalade av hela i slutet på december)
SEB 137 000 kr
Lendify 495 000 kr
UC-risk 0,8

Varför går den upp 0,2 när totala skulden går ner? För denna gång har jag ju minskat med 30-tusen i skuld samt 1 st mindre i lånaktör.

Hej,

Förstår mig inte på den senaste uppdateringen på Kreddy..

Har hela hösten haft 0,6 i UC-risk.
Senast igår var det på det och då såg det ut så här:

Remember (EnterCard) 28 000 kr
SEB 138 000 kr
Lendify 497 000 kr

Idag vid uppdatering.

Remember (EnterCard) 0 kr (betalade av hela i slutet på december)
SEB 137 000 kr
Lendify 495 000 kr
UC-risk 0,8

Varför går den upp 0,2 när totala skulden går ner? För denna gång har jag ju minskat med 30-tusen i skuld samt 1 st mindre i lånaktör.
Kan va bugg. Har buggar för mig med varit 23% fast sjunkit på uc osv. Men nu har den rättar till sig. Den låg typ 1.5 mån eftrer.

Kan va bugg. Har buggar för mig med varit 23% fast sjunkit på uc osv. Men nu har den rättar till sig. Den låg typ 1.5 mån eftrer.
Ah det hoppas jag det bara är.. tack för snabbt svar.

Nu har jag inte för avsikt att förhandla lån än. Men om några månader vill jag förhandla räntan på det stora lånet :)
Bäst efter deklarationen. Då är lönen något högre och underskottet minskat.

Ah det hoppas jag det bara är.. tack för snabbt svar.

Nu har jag inte för avsikt att förhandla lån än. Men om några månader vill jag förhandla räntan på det stora lånet :)
Bäst efter deklarationen. Då är lönen något högre och underskottet minskat.
Skaffa minuc.se 49kr/mån mycket bättre :)

Om Entercard var en kredit som du nyttjat 28000 på och du nu betalt av samt avslutat så kan det vara negativt för betyget.
En kredit kan ses som positivt för betyget då man där har en buffert i sin ekonomi, helst om den inte är fullt utnyttjad då.

Om Entercard var en kredit som du nyttjat 28000 på och du nu betalt av samt avslutat så kan det vara negativt för betyget.
En kredit kan ses som positivt för betyget då man där har en buffert i sin ekonomi, helst om den inte är fullt utnyttjad då.
  • Outnyttjade krediter – Har du krediter som du inte har utnyttjat kan det sänka din kreditvärdighet i onödan. Anledningen är att banken måste räkna med att du skulle kunna utnyttja alla oanvända krediter och på så sätt få ett mycket mindre betalningsutrymme. Avsluta därför outnyttjade krediter och kort som du inte använder.

är nog olika från person till person hade en fullt utnyttjad 50 000 sen en intr utnyttjad 10 000 sa jag upp den på 10 000 då sjönk mitt. Det där beror nog på. Man kan ju likagärna maxa ist finns ju inget som
Säger att man har den som buffert.

är nog olika från person till person hade en fullt utnyttjad 50 000 sen en intr utnyttjad 10 000 sa jag upp den på 10 000 då sjönk mitt. Det där beror nog på. Man kan ju likagärna maxa ist finns ju inget som
Säger att man har den som buffert.
Men kanske beror på oxå hur den sett ut föregående månader? Har den t.e.x varit outnyttjad i 4 av 5 månader kanske det gör bra. Men har den varit maxad senaste året kanske den påverkar negativt trots den är nollad sista månaden?

Men kanske beror på oxå hur den sett ut föregående månader? Har den t.e.x varit outnyttjad i 4 av 5 månader kanske det gör bra. Men har den varit maxad senaste året kanske den påverkar negativt trots den är nollad sista månaden?
EnterCard var dock ingen kredit. Utan ett blancolån..
Betalade av närmare 300-tusen av den med en utökning av befintligt lån hos Lendify till bättre ränta. Sen har jag betalat av resten av det lånet under hela hösten (drygt 70-tusen).

Men det kanske ändå spelar roll när man går från 3 st blanco till 2 st blanco?
Har inga krediter.. tror den sista blev betald feb-mars förra året..

• Outnyttjade krediter – Har du krediter som du inte har utnyttjat kan det sänka din kreditvärdighet i onödan. Anledningen är att banken måste räkna med att du skulle kunna utnyttja alla oanvända krediter och på så sätt få ett mycket mindre betalningsutrymme. Avsluta därför outnyttjade krediter och kort som du inte använder.

Det där stämmer inte från kreddy. Avsluta kreditkort = inte bra.

Hög aktivitet kan dock öka lite, dvs att man betalar av. Väldigt konstigt i sig.. dock tror jag ditt betyg kommer sjunka snabbt igen snart. Bankerna är dessutom inte så petiga mellan 0,8 och 0,6

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp