Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

UC-risk ökat efter större inbetalning….förvirrad

Det där stämmer inte från kreddy. Avsluta kreditkort = inte bra.

Hög aktivitet kan dock öka lite, dvs att man betalar av. Väldigt konstigt i sig.. dock tror jag ditt betyg kommer sjunka snabbt igen snart. Bankerna är dessutom inte så petiga mellan 0,8 och 0,6
Mitt betyg sjönk iaf när jag tog bott en kredit och avsluta. Så det är ju olika isåfall?

Ja givetvis ingen exakt vetenskap... Dock var den utnyttjad krediten? Samt har du fler krediter?
Hade en på 50 fullt utnyttjad en på 10
Inte utnyttjad så sa upp den på 10 och då sjönk mitt betyg sjönk iaf. Hade aldrig utnyttjat den va en eCster som
Ja aldrig använt. För visste inte ens jag hade den haha.

Jag tänker att varför skulle det alltid vara bra ha en outnyttjad kredit vad säger att man inte maxad den Liksom och bränner den. Så sitttr man med mer lån ist. Men kanske är inviduellt.

säg du har en kredit på 50k i ett år. 11 månader av 12 är den outnyttjad i statististiekb då kan jag tänka mig den kanske är positiv ha.

men säg du har en kredit på 50 k fullt utnyttjad 11 av 12 månader sen helt plötsligt betalar du av den men behåller den? Då lär
Det ju inte va positivt då ser dom ju att man senast 11 mån haft den övertrasserad. Då lär de ju va bättre säga upp den?

förstår du hur jag tänker? Kanske är fel. Men jag tycker det känns ganska logiskt. Men vad vet jag, jag är ingen uc risk forskare :facejoy: :facejoy: Försöker Ba klura ut det mest logiska.

för uc betyg är lite av ett mysterium :thinking::p

Ja alltså betala in en kredit helt och avsluta den kan även ta lite tid. Dvs UC får inte uppdateringen efter en månad utan det kan ta 1-2 mån innan den informationen är uppdaterad :)
Men 0,2 % höjning i betyg är ju ingen katastrof :)

Jag hade en outnyttjad kredit på 20k som jag avslutade i december och mitt betyg gick från 0,3 till 0,6 få se vad som händer i februari uppdateringen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp