Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Trustbuddy kraschat

Tack för de orden kryss! Håller med fullständigt!

Du "investerar" alltså i en bransch som du vet till stor del riktar sig till utsatta och fattiga personer som har behov av dessa lån, personer som ofta också har olika beroenden. Sen blir du förvånad och bitter när du märker att lånen inte återbetalas?

Jag har för mig att jag läst att företaget i fråga har tusentals obetalda gamla skulder. Jag är en av dom och kan svara dig! Trustbuddy har lånat ut dina pengar och riktat sig till personer med i princip ingen eller MYCKET låga inkomster, man har även medvetet riktat sig till dessa med erbjudanden om att låna dubbelt, alltså 2 X 5000:-.

Personerna med dessa lån har sannolikt många fler lån och krediter i dom flesta fall, varav det inte spelar någon som helst roll om man skickar det till kronofogden eller inte. Personerna är mycket ofta ej utmätningsbara då inkomsterna som sagt ofta är MYCKET låga.

Filuren här verkar faktiskt vara du, du som även jobbar med inkassofrågor vill jag minnas att du berättat och trots det känner du inte till dessa enkla fakta? Detta är vad du medverkat till och "investerat" i, hoppas det känns bra för dig. Jag hoppas TB går under totalt och att dom ansvariga drar iväg och alla skojare runt detta kan bråka inbördes om dessa skulder med varandra när företaget går i konkurs och inga som helst pengar finns någonstans.

Med vänlig hälsning från en "Buddy"!! :)

InvesteraDE skrev jag förvisso, är snart 2 år sedan jag lånade ut något.
Är inte det minsta förvånad och inte särskilt bitter heller för den delen, jag gjorde en hyfsad vinst på den lilla investering jag gjorde där:)

Om trustbuddy går omkull gör mig inte så mycket heller, den knappa hundralapp som ligger kvar där är liksom inget jag står eller faller med.

Det finns en stor tråd om TB på Flashback, där många utlånare men även lånare är och gnäller, förstår jag inte senaste sidorna fel verkar TB fått likviditetsbekymmer och även problem med finansinspektionen, det lär vara anledning till att vissas låneansökningar "fastnat"

Det finns en stor tråd om TB på Flashback, där många utlånare men även lånare är och gnäller, förstår jag inte senaste sidorna fel verkar TB fått likviditetsbekymmer och även problem med finansinspektionen, det lär vara anledning till att vissas låneansökningar "fastnat"

Delar din uppfattning om Flashback tråden.
De verkar desperata på att få in nytt kapital samtidigt som ansökningar fastnar eller avslås.

Nu fungerar dom igen plötsligt för mig efter över en månads handläggningstid och 50 mejl...

Usch så hemskt! Både för alla som redan har lån där, folk som lagt in sina pengar där och för alla framtida grupper som kommer skuldsätta sig och förlora pengar på denna vidriga verksamhet.

Det verkar för övrigt vara den nya grejen för att komma runt att man sysslar med sms-lån, att ändra sin sida eller skapa en ny där man lägger in högre summor och delvis anpassar sig efter myndigheternas krav och bli någon sorts konsumentkreditsföretag i större utsträckning. Men ändå kan man låna dom lägre summorna så det är lika illa, plus att vissa kommer få dom högre summorna och skuldsätta sig än djupare.

Det får alltså inte alls avsedd effekt. Vi går mot nya rekordår i förfallna sms-lån och än större skulder. Hemskt är det!

Senast ändrad:
Usch så hemskt! Både för alla som redan har lån där, folk som lagt in sina pengar där och för alla framtida grupper som kommer skuldsätta sig och förlora pengar på denna vidriga verksamhet.

Det verkar för övrigt vara den nya grejen för att komma runt att man sysslar med sms-lån, att ändra sin sida eller skapa en ny där man lägger in högre summor och delvis anpassar sig efter myndigheternas krav och bli någon sorts konsumentkreditsföretag i större utsträckning. Men ändå kan man låna dom lägre summorna så det är lika illa, plus att vissa kommer få dom högre summorna och skuldsätta sig än djupare.

Det får alltså inte alls avsedd effekt. Vi går mot nya rekordår i förfallna sms-lån och än större skulder. Hemskt är det!

Har du tappat tron på mänskligheten totalt? Det där är ett helt annat företag än trustbuddy. Den enda likheten är att det är p2p, annars är det där betydligt större lån på längre löptider. Dvs exakt samma sak som banker erbjuder eller andra kreditinstitut.

Precis som lendingclub.com, prosper.com etc. Det är många som går till bolag likt dessa för att få samlingslån och liknande. Eftersom bankerna måste minska sin riskexponering då det ställs hårdare krav på banker än andra företag och bankerna riktar sin portfölj mot säkerheter är detta ett utmärkt komplement.

Jag har inte tappat tron på mänskligheten däremot på låneinstitut som utnyttjar oss skuldsatta. Och det finns så många såna skurkföretag att man tappar tron på mänskligheten på sikt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp