Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Trustbuddy kraschat

Låna ut pengar via TB, eller, snarare har lånat ut, senaste 2 åren har jag bara försökt ta ut pengarna därifrån, inte så lätt, de kvarvarande cirka 30 lånen jag har ute verkar vara till filurer som inte tänkt betala tillbaka, tror det var i somras senast jag fick in några pengar...

Men får ni inte tillbaks pengar när vi betalar tillbaks dom?

Men får ni inte tillbaks pengar när vi betalar tillbaks dom?

Jo absolut, med lite ränta osv, men de 30 st som jag har pengar utlånade till nu betalar inte tillbaka och jag gissar fogden slaget huvudet i väggen vid det här laget också på dessa 30...

Jo absolut, med lite ränta osv, men de 30 st som jag har pengar utlånade till nu betalar inte tillbaka och jag gissar fogden slaget huvudet i väggen vid det här laget också på dessa 30...

Det va tråkigt att höra... ja tror nog att varje människa som lånat gör allt som står i sin makt och betsla tillbaks. Men de som lånar ut lägger på 100% ränta och avgifter så det finns ingen chans att ens komma i närheten av att börja amortera..
Var det inte nån som lånade av trustbuddy och skulden var upp i 60.000 el nåt för ett lån på 15000

Det är inga extraavgifter/pengar som utlånarna ser röken av i alla fall..:p

Tycker ändå såna lån får folk ännu längre ner i skiten. Sen sitter en del människor o dömer o moral predikar. Har själv suttit hos fogden tyvärr drog dom 11000 i månaden så man hamna efter med allt annat. Men att trustbuddy lägger på nästan 10000 mer på ett lån när de ska betalas tillbaka är inte ok.... inte konstigt människor aldrig kommer i kapp

Systemet är inte skapat för att du ska komma ikapp.
Dessa kräk håller varandra om ryggen och har myndigheterna på sin sida.
Lån föder konsumtion och konsumtion är bra för samhället oavsett om några får offra sig

När man vill ha hjälp ur detta så finns ingen där att företräda oss.
Utan konsekvenserna blir hårda - skam, skuld, betalningsanmärkningar av olika slag, registrering hos Lexbase osv.

Är det någon som kan låna av Trustbuddy nu el inte? Mina två ansökningar på 2 x 2500 kr står bara och tuggar i väntan på att bli godkända sen över en månad tillbaka...Trustbuddy själva kan inte göra något för själva datasystemet har fått eget liv och tagit över hela företaget och dess anställda....

Låna ut pengar via TB, eller, snarare har lånat ut, senaste 2 åren har jag bara försökt ta ut pengarna därifrån, inte så lätt, de kvarvarande cirka 30 lånen jag har ute verkar vara till filurer som inte tänkt betala tillbaka, tror det var i somras senast jag fick in några pengar...

Du "investerar" alltså i en bransch som du vet till stor del riktar sig till utsatta och fattiga personer som har behov av dessa lån, personer som ofta också har olika beroenden. Sen blir du förvånad och bitter när du märker att lånen inte återbetalas?

Jag har för mig att jag läst att företaget i fråga har tusentals obetalda gamla skulder. Jag är en av dom och kan svara dig! Trustbuddy har lånat ut dina pengar och riktat sig till personer med i princip ingen eller MYCKET låga inkomster, man har även medvetet riktat sig till dessa med erbjudanden om att låna dubbelt, alltså 2 X 5000:-.

Personerna med dessa lån har sannolikt många fler lån och krediter i dom flesta fall, varav det inte spelar någon som helst roll om man skickar det till kronofogden eller inte. Personerna är mycket ofta ej utmätningsbara då inkomsterna som sagt ofta är MYCKET låga.

Filuren här verkar faktiskt vara du, du som även jobbar med inkassofrågor vill jag minnas att du berättat och trots det känner du inte till dessa enkla fakta? Detta är vad du medverkat till och "investerat" i, hoppas det känns bra för dig. Jag hoppas TB går under totalt och att dom ansvariga drar iväg och alla skojare runt detta kan bråka inbördes om dessa skulder med varandra när företaget går i konkurs och inga som helst pengar finns någonstans.

Med vänlig hälsning från en "Buddy"!! :)

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp