Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Trustbuddy kraschat

Inte för att jag försvarar deras avgifter men läser ni inte avtalen ni godkänner? Där står ju svart på vitt vad det kostar er om ni inte betalar när ni ska? Då kan det väl inte deras höga avgifter vara en överraskning?

Det går att "gömma" vad som helst i ett avtal. Min erfarenhet säger att dessa är kräk. Det finns "bra" smslån. Dessa tillhör inte den skaran. Varför lägga på 1000 kr (automatiskt) + ränta, varje gång man skickar ärendet till inkasso? Man försvårar för människor som redan har det svårt.

förstår inte detta hat mot trustbuddy se till att betala eller förläng inom avtalad tid vilket ni faktiskt lovar å göra när ni godkänner avtalet

förstår inte detta hat mot trustbuddy se till att betala eller förläng inom avtalad tid vilket ni faktiskt lovar å göra när ni godkänner avtalet

Det här är ett forum. Här delar man med sig av sina erfarenheter. Gå igenom några sidor så kommer du ganska snabbt inse att ganska många har ekonomiska bekymmer. Många blir och är så desperata att de inte bryr sig om vad som står i avtalet.....iaf inte förrän lånet ska betalas. Det är då chocken kommer. Personligen vill jag att alla sidor som erbjuder snabblån förbjuds. Det tar lång tid att återhämta sig från det här beroendet. När man väl vaknar är det nog inte bara ekonomin man fått kraschad.

Trustbuddy bryr sig inte om sina kunder. Om man hade gjort det hade man inte lagt på en summa på 970 kr automatiskt för varje lån som överförs till VKC.

De som vägrar låna ut igen efter att man misslyckats betala förra lånet i tid. De som erbjuder en avbetalningsplan utan att slänga på en massa avgifter. Det är dessa aktörer som ska respekteras. Inte företag som Vivus, som kräver att ärendet går till rätten innan en avbetalningsplan kommer på tal.

Man kan inte förbjuda allt. Det är bara att inse det. Men en stor del av personerna som lånar från dessa sidor sitter djupt i skiten. Det här påverkar tyvärr alla i deras omgivning. Då kan man inte vara så egoistisk att man drar till med "alla får skylla sig själv, de visste vad som tecknades..."

Jag har haft mina sömnlösa nätter. Dessa önskar jag inte ens mina värsta fiender.

Jag hoppas ni som befinner er i lånelabyrinten tar er ur den någon gång. Själv försöker jag fortfarande.

Lycka till!

Senast ändrad:
Nån som lånar här utan problem just nu? Nu har dom inte fungerat på en vecka igen...

Vad är det som inte funkar TourettesGuy? Jag har fått godkänt för lån och skulle ha pengarna under dagen. Sökte igår kväll.

Står bara ansökt lån ännu ej godkänt och datumet är då Jesus föddes...tas en upplysning varje dag nu och inget händer sen 2v tillbaka å Mikaela bara vidarebefodrar mina mejl till teknikerna å igår fick ja mehl om att nu skall det fungera och attbdom haftbproblem..men funkar inte än...funkar imorrn säkert då mina pågående lån passerar 14dagars gränsen........dom jävlas helt enkelt!

ja, det blir lika för min man när han försöker. Däremot inte för mig...

vad jag vet så har t buddy ändrat sina kreditvillkor och gjort dom mycket strängare. detta göra att det blir konstigt datum och man inte blir godkänd . men dom kan ju givetvis inte säga vad som inte godkänns utan bara att man inte godkänns .

Det här är ett forum. Här delar man med sig av sina erfarenheter. Gå igenom några sidor så kommer du ganska snabbt inse att ganska många har ekonomiska bekymmer. Många blir och är så desperata att de inte bryr sig om vad som står i avtalet.....iaf inte förrän lånet ska betalas. Det är då chocken kommer. Personligen vill jag att alla sidor som erbjuder snabblån förbjuds. Det tar lång tid att återhämta sig från det här beroendet. När man väl vaknar är det nog inte bara ekonomin man fått kraschad.

Trustbuddy bryr sig inte om sina kunder. Om man hade gjort det hade man inte lagt på en summa på 970 kr automatiskt för varje lån som överförs till VKC.

De som vägrar låna ut igen efter att man misslyckats betala förra lånet i tid. De som erbjuder en avbetalningsplan utan att slänga på en massa avgifter. Det är dessa aktörer som ska respekteras. Inte företag som Vivus, som kräver att ärendet går till rätten innan en avbetalningsplan kommer på tal.

Man kan inte förbjuda allt. Det är bara att inse det. Men en stor del av personerna som lånar från dessa sidor sitter djupt i skiten. Det här påverkar tyvärr alla i deras omgivning. Då kan man inte vara så egoistisk att man drar till med "alla får skylla sig själv, de visste vad som tecknades..."

Jag har haft mina sömnlösa nätter. Dessa önskar jag inte ens mina värsta fiender.

Jag hoppas ni som befinner er i lånelabyrinten tar er ur den någon gång. Själv försöker jag fortfarande.

Lycka till!

Bryr man sig om sina kunder lånar man inte ut till sådana som inte kommer att återbetala i tid. Genom att debitera rejäla avgifter m.m. vid försenad betalning håller man borta många av dem som nästan aldrig betalar i tid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp