Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Trustbuddy inkasso

Tänkte släppa mina 2x5000kr lån till inkasso på trustbuddy. Vad har ni för erfarenheter av dom? jag har förlängt 470x2 hur länge som helst. Så kan ju lika gärna betala av genom inkasso. Då vet jag att skulden blir mindre.

Det är VKC Inkasso. Problemet är att Trustbuddy innan dom skickar det dit lägger på 940:- per lån i straffavgift. Så skulderna blir på nära 7000:- styck när dom kommer till inkasso.

VKC Inkasso är inget större problem. Dom kommer maila dig och be dig betala 899:- eller vad det är per lån, sen be dig svara hur mycket du vill avbetala per månad. Skiter man i det händer ingenting, dom återkommer efter ett halvår typ med samma sak :/ Lite märkliga hela allt med Trustbuddy och deras avgifter.

Det är VKC Inkasso. Problemet är att Trustbuddy innan dom skickar det dit lägger på 940:- per lån i straffavgift. Så skulderna blir på nära 7000:- styck när dom kommer till inkasso.

VKC Inkasso är inget större problem. Dom kommer maila dig och be dig betala 899:- eller vad det är per lån, sen be dig svara hur mycket du vill avbetala per månad. Skiter man i det händer ingenting, dom återkommer efter ett halvår typ med samma sak :/ Lite märkliga hela allt med Trustbuddy och deras avgifter.

Va, dröjer det så länge innan man behöver betala något på lånet alls till inkasso om man inte skulle svara på mejlet?

Va, dröjer det så länge innan man behöver betala något på lånet alls till inkasso om man inte skulle svara på mejlet?

Jag vet inte om det är så för alla, men för mig har det varit så. Mitt har det åtminstone inte hänt någonting med. Och jag är tveksam till vad kronofogden skulle tycka om deras pålagda avgifter på 940:- utan motivering.

Har man inget annat hos kronofogden kanske dom skickar dit, så man kan ju inte chansa.

Ja ska nog inte chans utan betala när jag hör från inkasso, har inget annat hos kronofogden eller anmärkning och det vill jag inte ha:)

Trustbuddy är nog bland de större svinen som finns när det kommer till sen återbetalning -> inkasso. Som tidigare nämnt, hejdlösa avgifter som läggs på. Plus att deras kundtjänst beter sig ytterst märkligt enligt egna erfarenheter i allafall.

Jag har en skuld hos deras inkasso i skrivande stund, men kommer att dra den till tingsrätt då jag långt innan lånet begärt lånespärr hos Trustbuddy via kundtjänst men ändå blivit beviljad lån på 10000(5000x2). Tråkigt med aktörer som INTE bryr sig ett minsta dugg om deras låntagare, och endast försöker tjäna varenda korvöre som går. Tyvärr kommer det kosta dem denna gång, hoppas jag.

Hade ytterligare ett bolag i en liknande situation. De skickade fakturan till KFM vilken jag naturligtvis bestred med bevis i form av bland annat mailkorrespendens, efter bestridan avskrevs hela skulden. (Jag ångrar mig i skrivande stund att jag inte drog det vidare även fast de avskrev skulden, det ända rätta är egentligen att dra dem till tingsrätt och yrka på skadestånd) - Anledningen till att de hellre avskriver är kostnaderna som krävs för eventuell TR, samt att de vet att de till stor sannolikhet kommer bli dömda till att betala skadestånd (samt eventuellt andra komplikationer för deras verksamhet, tack nya lagar.). Med andra ord, behandla dessa företag som utnyttjar redan utsatta med samma medel som de själv använder.

Tänkte släppa mina 2x5000kr lån till inkasso på trustbuddy. Vad har ni för erfarenheter av dom? jag har förlängt 470x2 hur länge som helst. Så kan ju lika gärna betala av genom inkasso. Då vet jag att skulden blir mindre.

har du fått höra nån från inkasso.

jag släppte mina två lån på 5000kr

skulden ligger på 14120kr nu hos inkasso de föreslog mig amortering på 3000kr i månad.

Jag släppte ochså mina till inkasso, ringde upp dom och fick välja själv vad jag ville betala varje månad, tog 1000kr/mån.

Hej!

Jag hade ett lån på 5000 kr, gick till inkasso och blev beviljad avbetalning. Dock så är summan nu 8500 kr :S:S hur fan gick det till??

Hej!

Jag hade ett lån på 5000 kr, gick till inkasso och blev beviljad avbetalning. Dock så är summan nu 8500 kr :S:S hur fan gick det till??

Påminnelser och pålägg innan dom skickar till inkasso, minst +1200 innan dom skickar :/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp