Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Trustbuddy inkasso

är det lagligt att lägga på så jävla mycket?

Dom styr nog det själva,sedan om det är rimligt eller lagligt det kan nog "Finansinspektionen" svara på bättre.

En skuld på 5000 kr får "straff-avgift" på 940 kr. läggs det sedan på en inkasso avgift hos vk också?

Eller blir det så här:
Skuld 5000kr + ränta970 + avgift 470+ straff 940 + inkasso ? = 7380

sjukt!!

Står i avtalet att de ska ha pengarna 10 dagar efter förfallodatum sen läser jag att de ska ha summan 10 dagar efter påminnelse sms. vad gäller, innan de skickar till inkasso?

Min tolkning av det idag gällande avtalet ges möjlighet att ta ut följande vid inkasso:
5000 (kapital) + 970 (lånets kostnad) + 940 (straffavg) + 180kr (inkassoavgift)= 7090kr

Sedan har vi en dröjsmålsränta på 2% per månad.

Vad jag kan se om när det går till inkasso så har de rätt att skicka det till inkasso om lånet inte är betalt eller förlängt inom 10 dagar efter förfallodagen. Det är detta man får rätta sig efter, om de sen kanske inte skickar för indrivning förrän 10 dagar efter påminnelse får ses som bonus.

Eller blir det så här:
Skuld 5000kr + ränta970 + avgift 470+ straff 940 + inkasso ? = 7380

sjukt!!

Står i avtalet att de ska ha pengarna 10 dagar efter förfallodatum sen läser jag att de ska ha summan 10 dagar efter påminnelse sms. vad gäller, innan de skickar till inkasso?

Nej. Avgiften om 470 kr ska ej tillkomma. Annars verkar det vara korrekt.

Trustbuddy inkasso hutlösa

jag hade flera lån som gick till inkasso och summan hamnade till slut på 33000 kr innan det var klart. Jag tycker att det är totalt fel att kräva så mycket pengar!! Jag hade alltså ett lån på 10000 kr som blev 33000 kr till slut! Helt otroligt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp