Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Trustbuddy falskar sig

Trustbuddy lägga på många avgifter. Och inkasso har gjort med mig en avbetalningsplan att jag betala för ca 11.000 kr = 3x 700kr och sen 1500kr. De ville inte går med en andra avbetalningsplan. Så blir det inte billigare ! Tvärtom !! Mycket dyrare ! Bättre man betala för 5000 kr hos Trustbuddy 12 x 617kr

Mina båda 5000:- lån fick jag inte förlänga längre hos Trustbuddy förra året så jag fick en avbetalningsplan på 1250x12 månader. De ursprunliga skulden var 11940:- eftersom Trustbuddy lade på 970/lån och hade jag fortsatt hos Trustbuddy skulle jag återbetalat 15000:-. Betalade till dem i 4 månader sen var jag tvungen att släppa till VKC. 11940-5000=6940 trodde jag min skuld skulle vara då men med Trustbuddys extra avgifter så var skulden 8463,89:- när den hamnade hos VKC. Där har jag en avbetalningsplan på 300/månad sedan augusti 2013 och har inget krav från dem att höja beloppet. Själklart kommer jag att höja mitt belopp när ekonomin tillåter det men jag har sedan jag fick blancolånet hos Ikano återbetalat 8 avbetalningsplaner och 3 smslån som jag inte har lånat om så jag ger mig själv en klapp på axeln att jag nu inte har några aktiva smslån längre. Har dock avbetalninsplaner kvar men dessa blir slutbetalda i år.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp