Men om man ändrar nu i ränteuppgifterna, och skattepengarna redan är utbetalda, då blir man ju skyldig pengar? Och hur fort krävs de tillbaka?
Du tar bort en del ränteutgifter när du deklarerar, inte efter
Har idag 16 ff, betyg 25%, lån på 330000:-. Underskott av kapital 95000 (2015) 106000 (2016). Jag vill förbättra min betyg och få chans till samlingslån. Kan någon förklara.
På kommande deklaration har jag högt min årsinkomst med 120000:-från 300000 till 420000. Detta innebär att jag hamnar i en "bättre" grupp dvs med människor som har bra ekonomi. Men tanke på lån och ff kommer nog mitt betyg hos UC att ökaHar idag 16 ff, betyg 25%, lån på 330000:-. Underskott av kapital 95000 (2015) 106000 (2016). Jag vill förbättra min betyg och få chans till samlingslån.
Kan jag ändra mitt underskott av kapital för 2016? Betala in i november som man gör vid skatte skuld. Någon som vet när de ändrade uppgifterna skickas till UC i så fall?
0 verkar kanske fel men det går fint att ha överskott trots räntor, man kan ha sålt aktier eller fonder med vinst
Ett annat sätt torde väl vara att om man har ett Investeringssparkonto att man flyttar pengar fram och tillbaka mellan vanligt konto och investeringssparkontot? Insättningar ligger ju bland annat till grund för beräkningen av schablonintäkten. Det bör väl dra ned underskottet?
Okej så låt oss ponera att deklarationen för 2017 kommer snart.
Då tar man alltså bort alla räntor som är rapporterade från smslånebolag och låter endast långivare som finns med på UC vara kvar för att trolla bort lite underskott? Om man vill få räntan utbetald sedan kan man begära omprövning. Då lär väl underskottet uppdateras/regleras till det sämre i efterhand förmodar jag?
Du anger bara belopp. Inte vilka kontrolluppgifter du korrigerar.Kan någon bekräfta att man bara kan ta bort smslån från sin deklaration när det är dags för den? Det är inte olagligt på något sätt?
Du anger bara belopp. Inte vilka kontrolluppgifter du korrigerar.