Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Trivs ni på ert jobb eller inte?

Hej tänkte starta en tråd för att se ifall ni här på forumet trivs på er jobb eller inte?

Jag själv trivs inte så bra längre på jobbet pga flera olika faktorer och känt så ett tag tyvärr. Mycket höga och nästintill orimliga förväntningar och känner att jag inte utvecklas längre. Jobbat med samma jobb i ca 5 år. Men känns som jag inte kan byta jobb pga min situation med mina skulder. Kan liksom inte gå ner något i lön för är redan tight som det är. Får ca 32k efter skatt tack vare jämkning.

Vad gör man? Måste vara flera som varit i samma situation eller är i samma situation just nu.

Jag trivs jätte bra. Varit på mitt företag i 11 år, i höst.

Jag har dock varit utbränd pga jobbet en gång (runt 2015) och för mig hjälpte det att byta tjänst och arbetsuppgifter men det kanske inte är en möjlighet för dig?
Vet du inte redan, hade jag börjat med varför du är olyckligt/otrivs på jobbet. Har ni möjlighet till en arbetsterapeut/psykolog att surra med?

Varför skulle ett nytt jobb vara uteslutet pga skulder? Den enda gången jag blivit nekad jobb pga mina gamla anmärkningar har varit jobb på bank, däremot har det varit svårt att få kreditkort på jobbet (Eurocard) eftersom man är betalningsansvarig och inte företaget men det har löst sig ändå när det varit tjänsteresor genom åren.

Jag är numera jävligt less, 30+år som tekniker i Försvarsmakten, känner jag har har gjort mitt och vill helst av allt lägga ner verktygen för gott.
Enligt mig en av de bästa arbetsplatserna man kan hamna på alla kategorier.

Senast ändrad:
Jag tror det går upp och ner för alla inom jobbet. Har jobbat inom samma företag i 38 jävla år.
Har tänkt ett par ggr att byta jobb men har aldrig blivit av och nu är det ingen ide för då kommer jag få jobba till 67 år.
Tack vare anställningstiden så får jag gå vid 62 årsålder och företaget betalar fram till pensionen och det har gjort att jag stannat i företaget då man haft det i bakhuvudet hela tiden, att få sluta jobba tidigare. För mig är det värt mycket då jag vill gå i pension tidigare.
Man vet vad man har, men vet aldrig vad man får. Är gräset grönare på andra sidan? :) Jag kan tyvärr inte svara på det:)

Vilket sammanträffande att denna tråd kom idag, idag då jag nu bestämt mig för att checka ut och ta ett livsomvänfande steg..
Jag har hela mitt liv arbetat inom samma bransch och direkt efter indirekt för samma organisation och ägarfamilj i olika former. Idag driver och ansvar jag för ett av koncernens bolag, ett företag som jag de senast 10åren fått vara med och bygga upp från inget till marknadsledande inom det geografiska området vi är verksamma inom. Det har varit fantastisk år och jag är så tacksam för att jag fick den är möjligheten, det har absolut inte varit en enkel eller smärtfri resa och jag har verkligen satt jobbet framför allt, något jag gjort med glädje och stolthet. Mitt driv och genuina engagemang har fått mer än god ersättning, men det är inte pengarna som drivit mig och aldrig vart. Men nu känner jag mig klar, driver är borta och det är inte ”roligt” att gå till jobbet längre och det har varit så en längre period nu, så idag fråga jag frugan hur hon skulle ställa sig till att jag slutar arbeta och om vi inte då även kunde sälja lägenheten och flytta ( över 100 mil bort, till ett hus ute i ingenstans) och lämna allt.. Hon sa ja, men ville att jag skulle vara medveten om det blir att mätt mun efter matsäck då vi går från en gemensam årsinkomst på typ 2,5 miljoner till 0:- Det är jag medveten om men även att det int går att köpa tid eller att man kan äta sig mer än mätt.. så på torsdag ska jag träffa ledningen och berätta om mitt beslut.

Många fina exempel ovan. Tror man måste ställa sig frågan vad som inte längre driver en framåt där man är idag. Är det systemfel, själva arbetet eller kollegor.
Det är aldrig bra att byta pga man flyr ifrån det gamla jobbet. Men det kan vara dags för en förändring så man fortsätter att växa i sitt yrke.
Att byta betyder inte heller att gå ner i lön. Om det är förväntan, har du dåligt självförtroende?
Såklart bör man alltid gå upp i lön när man byter. Man tar med goda erfarenheter och kunskaper till den nya arbetsplatsen som de inte hade innan. Det är värd något.
Jag har pendlat mellan trivas och inte, men kollegorna är toppen, lönen bra och ser en positiv utveckling i själva arbetet.
Ibland räcker med att en ny person kommer in i ledningen och hela dynamiken ändras.

Jag trivs superbra, Jobbat med samma sak nästan hela mitt vuxna liv . Men jag kommer aldrig bli särskilt rik. Men jag har mer och mer beslutat att jag kommer fortsätta med detta. Dock vill jag gärna byta ort framöver då jag pendlar nu och det skulle vara fint att få samma lön där jag bor och dessutom spara in ca 3000 kr / mån för att kunna bo i en större lgh i framtiden.

Dessutom frilansar jag utöver detta och det går utmärkt att kombinera med det jobbet jag har då jag jobbar målstyrt.

Förmånerna och anställningsformer skulle jag inte byta ut mot en bättre lön idag faktiskt.

Jag har verkligen insett att ett fast jobb som detta växer inte på träd och är tacksam att avancera inom den bransch jag har passion för! :)

Jag har nyligen bytt jobb och dessutom gått upp i lön. Som det ser ut nu så trivs jag bra och kan tänka mig stanna ett tag. Innan har jag alltid tröttnat och bytt jobb vartannat år.

Jag har i augusti 2021 bytt både jobb och ort.
Jobbar som förrättningslantmätare och tycker det är kul. Som det ser ut nu så kan jag tänka mig jobba med det här ett tag.
Men det är inte en enkel jobb, har många bollar i luften och får inte göra fel.

Är rätt trött på mitt jobb faktiskt. Kastades in för 7 år sen pga pensionsavgångar och sen dess har man inte klarat att bemanna tjänsten ordentligt. Så jag har mer eller mindre jobbat ensam med uppgifter för 3-4 pers. Har lärt upp folk som inte stannat eller inte fått stanna. Vissa som stannat har blivit sjukskrivna länge. Det tar ju på krafterna. Enda som kämpar är man själv och alltid är det tjafs om semestrarna fast man ställer upp och jobbar övertid. Min familj bor utomlands så jag vill ju dit på vissa högtider. På grund av all stress har man ju börjat störa sig på andra kollegor med. De lär sig aldrig nåt av det man lär dom och jag får då rätta deras fel. Cheferna har byts rätt mycket (inne på 5:e nu) och alla är lika snåla. Har lönesamtal i veckan och hoppas på en bra ökning som även skulle höja min motivation. Är så trött på att man bara får beröm men ingen rättvis lön.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp