Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Trivs ni på ert jobb eller inte?

Jag trivs jätte bra. Varit på mitt företag i 11 år, i höst.

Jag har dock varit utbränd pga jobbet en gång (runt 2015) och för mig hjälpte det att byta tjänst och arbetsuppgifter men det kanske inte är en möjlighet för dig?
Vet du inte redan, hade jag börjat med varför du är olyckligt/otrivs på jobbet. Har ni möjlighet till en arbetsterapeut/psykolog att surra med?

Varför skulle ett nytt jobb vara uteslutet pga skulder? Den enda gången jag blivit nekad jobb pga mina gamla anmärkningar har varit jobb på bank, däremot har det varit svårt att få kreditkort på jobbet (Eurocard) eftersom man är betalningsansvarig och inte företaget men det har löst sig ändå när det varit tjänsteresor genom åren.
Tror inte det finns möjlighet att byta arbetsuppgifter. Jag trivs inte för jobbar alltid på resande fot och är aldrig hemma så livet försvinner liksom. Sedan känner jag att det blir mer och mer stress och ohållbart för är mycket krav som blir typ omöjligt att leva upp till efter nuvarande förutsättningar. Utvecklas inget heller för gjort samma sak i snart 5 år och önskat att få olika utbildningar osv men händer inget.

Det jag menar med lönen är att jag inte kan gå ner i månadslön för att få det går runt. Har mycket skulder och måste ha råd att betala mina räkningar och kunna leva hyfsat sunt och inte gå back varje månad.

Många fina exempel ovan. Tror man måste ställa sig frågan vad som inte längre driver en framåt där man är idag. Är det systemfel, själva arbetet eller kollegor.
Det är aldrig bra att byta pga man flyr ifrån det gamla jobbet. Men det kan vara dags för en förändring så man fortsätter att växa i sitt yrke.
Att byta betyder inte heller att gå ner i lön. Om det är förväntan, har du dåligt självförtroende?
Såklart bör man alltid gå upp i lön när man byter. Man tar med goda erfarenheter och kunskaper till den nya arbetsplatsen som de inte hade innan. Det är värd något.
Jag har pendlat mellan trivas och inte, men kollegorna är toppen, lönen bra och ser en positiv utveckling i själva arbetet.
Ibland räcker med att en ny person kommer in i ledningen och hela dynamiken ändras.
Det är att jag är less på jobbet. Är borta Jämtin resande fot så livet bara försvinner. Tycker jobbet inte är roligt längre för det så mycket som inte funkar och det blir inget gehör utan det kommer bli bättre senare får man höra jämt. Jobbet påverkar mig inte bra längre och känner med sjukt stressad och så bara. Jätte bra kollegor och så men det väger inte upp längre.

Nej de behöver inte innebära att man går ner i lön för man byter, men de behöver inte heller betyda att man går upp i lön.

Är rätt trött på mitt jobb faktiskt. Kastades in för 7 år sen pga pensionsavgångar och sen dess har man inte klarat att bemanna tjänsten ordentligt. Så jag har mer eller mindre jobbat ensam med uppgifter för 3-4 pers. Har lärt upp folk som inte stannat eller inte fått stanna. Vissa som stannat har blivit sjukskrivna länge. Det tar ju på krafterna. Enda som kämpar är man själv och alltid är det tjafs om semestrarna fast man ställer upp och jobbar övertid. Min familj bor utomlands så jag vill ju dit på vissa högtider. På grund av all stress har man ju börjat störa sig på andra kollegor med. De lär sig aldrig nåt av det man lär dom och jag får då rätta deras fel. Cheferna har byts rätt mycket (inne på 5:e nu) och alla är lika snåla. Har lönesamtal i veckan och hoppas på en bra ökning som även skulle höja min motivation. Är så trött på att man bara får beröm men ingen rättvis lön.
Ja lönen ska det alltid snålas med men förväntningarna på än som individ ska öka betydligt mer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp