Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tredje samlingslånet

Har inga lån utanför UC idag, men är det en dum ide att tex ta ca 100.000 i lån utanför uc i december, betala av blanco så dom bara är nere på 680.000 och sedan ta ett samlingslån utan lösen? och då löser man bort lånen utanför uc och sedan mina blanco så långt det räcker? :)

Har inga lån utanför UC idag, men är det en dum ide att tex ta ca 100.000 i lån utanför uc i december, betala av blanco så dom bara är nere på 680.000 och sedan ta ett samlingslån utan lösen? och då löser man bort lånen utanför uc och sedan mina blanco så långt det räcker? :)

Gäller ju då att du verkligen får ett samlingslån.. får du inget sitter du riktigt i skiten med massa dyra skitlån på dina 780k i blanco.

Jag har 281k synliga blanco
Historisk skuldsaldo
Utnyttjat 9999 av 10.000 kreditkonto
8 ff
1 anmärkning som försvinner 2020 januari.
3.2 uc risk...

Skulle du med dom förutsättningarna "bara" bli av med anmärkningen hade ditt betyg skjutit i höjden. Säkert runt 10%.
Men däremot försvinner dina FF och maxade kontot är det en annan femma...

Jag tror inte det är en bra strategi. I slutändan kommer du få mer eller mindre samma blancobelopp kvar. Dock är ju risken att du riktigt hamnar i skiten

Tänkte söka via låneförmedlare men måste sålla bort vissa aktörer eftersom alla inte har alla banker hos sig.

Så hur hade ni rangordnat följande banker från bäst-till-sämst vad gäller att få till ett samlingslån baserat på de kriterier jag uppgett?

Villabanken
Aasa
Nordax
Medmera Bank
Big Bank
Balanzia
Bank Norwegian
Komplett Bank
Bluestep

Kan det vara så att om man tar flera blancolån samtidigt "luras" systemet att tro att tre nya förfrågningar "bara är en" fram till att man fått lånen beviljade och utbetalade och de är registrerade. Kanske till och med att det "ramlar" mellan stolarna efter att man fått lånen registrerade och systemet analyserar på bara ett nytt lån, inte tre och höjer riskfaktorn bara utifrån ett taget lån? . Jag menar: Det är ju faktiskt så att om man vill ta ett lån så vänder man sig till flera aktörer för att kolla vilken ränta man kan få? Det borde systemet ta hänsyn till. Om alla lånen registreras (utbetalas) samma dag kanske systemet luras och riskfaktorn ökar inte som den borde? Den lägre riskfaktorn ligger sedan kvar till något nytt händer (ny ff odyl) och systemet uppdaterar? Då skulle UC kunna öka dramatiskt vid en sådan uppdatering. Alltså systemfel...

Det skulle kunna vara en förklaring till att någon med 260 000 kr i årslön kan ha 700 000kr i blancoskulder och samtidigt ha bra kreditbetyg.

Den lägre riskfaktorn ligger sedan kvar till något nytt händer (ny ff odyl) och systemet uppdaterar? Då skulle UC kunna öka dramatiskt vid en sådan uppdatering. Alltså systemfel...

Det skulle kunna vara en förklaring till att någon med 260 000 kr i årslön kan ha 700 000kr i blancoskulder och samtidigt ha bra kreditbetyg.
Eller så ligger systemefelet kvar för alltid:)

Det skulle också kunna vara så att olika parametrar sätts in beroende på riskfaktorn så att detta "fel" endast uppkommer om man har låg riskfaktor från första början.

Senast ändrad:
Tänkte söka via låneförmedlare men måste sålla bort vissa aktörer eftersom alla inte har alla banker hos sig.

Så hur hade ni rangordnat följande banker från bäst-till-sämst vad gäller att få till ett samlingslån baserat på de kriterier jag uppgett?

Villabanken
Aasa
Nordax
Medmera Bank
Big Bank
Balanzia
Bank Norwegian
Komplett Bank
Bluestep

Kan tyvärr inte svara på din fråga, men håll oss gärna uppdaterad om hur ansökan gick!

Nån mer som haft problem med att logga in på Lendo med BankID? Får bara meddelandet "Inloggning avbruten, var god försök igen"..

Skickade iväg ansökan via Advisa och har än så länge endast fått ett erbjudande på 25k. Detta var illa med tanke på att jag sökte samlingslån på högsta summan. Borde jag ha sökt en lägre summa? Kan jag kontakta några av aktörerna vid sidan om och se om jag kan få till ett större lån så - på samma UC som togs via Advisa då...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp