Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tre miljoner i spelskulder...

Skriver man på skuldebrev 27 november men anger att underskrifter är från 1 maj så är det inte så rätt..

Har haft sånt i utmätningsärenden som inneburit oväntade konsekvenser.
Om man skriver på skuldebrevet 27 november, menar på att lånet är taget 1 maj, daterar skuldebrevet 27 november är det inga problem. Alltså inga problem att skriva skuldebrev i efterhand och inte heller brottsligt eller ”knepigt/dumt”.

Nu har du skrivit det 2 ggr i den här tråden, är nyfiken på vad du menar med att det inte blir kul ”när lånet löper ut”?
Du får en låneavi på resterande skuld, är det då typ 400000 kvar kan det bli tufft.

Du får en låneavi på resterande skuld, är det då typ 400000 kvar kan det bli tufft.
Så funkar det ju inte? Väljer jag 12 års återbetalningstid och betalar enligt plan så får jag sista fakturan efter 12 år och den fakturan är slutlösen på lånet med samma månadskostnad som jag alltid haft. (Förutsatt att det är ett annuitetslån där månadskostnaden alltid är densamma). Det blir ju inte ”nu har det gått 12 år sen du tog lånet men det är fortfarande 320.000 kvar, betala nu”. Återbetalningstiden handlar ju om när ett lån ska vara slutbetalt.

Så funkar det ju inte? Väljer jag 12 års återbetalningstid och betalar enligt plan så får jag sista fakturan efter 12 år och den fakturan är slutlösen på lånet med samma månadskostnad som jag alltid haft. (Förutsatt att det är ett annuitetslån där månadskostnaden alltid är densamma). Det blir ju inte ”nu har det gått 12 år sen du tog lånet men det är fortfarande 320.000 kvar, betala nu”. Återbetalningstiden handlar ju om när ett lån ska vara slutbetalt.

Så fungerar det när lån inte minskar, eller inte minskar nog mycket.
Der finns dom här som har typ 25% ränta på lån på 450000, betalar månadasavin och efter det är gjort är skulden något högre än 450000, en del har haft lånet i 2-3 år och betalat av ett par tusen på den tiden, med en annunitet så kommer samma månadsbelopp inte innebära att det återstår nära 0 när tiden är slut. Utan det kommer kvarstå ganska stora summor, för vissa mer än det började på..

Så fungerar det när lån inte minskar, eller inte minskar nog mycket.
Der finns dom här som har typ 25% ränta på lån på 450000, betalar månadasavin och efter det är gjort är skulden något högre än 450000, en del har haft lånet i 2-3 år och betalat av ett par tusen på den tiden, med en annunitet så kommer samma månadsbelopp inte innebära att det återstår nära 0 när tiden är slut. Utan det kommer kvarstå ganska stora summor, för vissa mer än det började på..
Nej. Det är fel.
Den månadskostnaden jag får när jag tar ett lån är ränta och amortering för 12 år. Dvs vad det skulle kosta mig varje månad att bli av med detta lån på 12 år enligt bankens avbetalningsplan.
Tar jag ett lån på 400.000 med en ränta på 25% och en avbetalningstid på 12 år så är första månadskostnaden 8784:- med en ränta på 8333:- och en amortering på 451:- första månaden. Månad 144 är månadskostnaden fortfarande 8784:- men en ränta på 180:- och en amortering på 8605:-. Sen är lånet slutbetalt.

Nej. Det är fel.
Den månadskostnaden jag får när jag tar ett lån är ränta och amortering för 12 år. Dvs vad det skulle kosta mig varje månad att bli av med detta lån på 12 år enligt bankens avbetalningsplan.
Tar jag ett lån på 400.000 med en ränta på 25% och en avbetalningstid på 12 år så är första månadskostnaden 8784:- med en ränta på 8333:- och en amortering på 451:- första månaden. Månad 144 är månadskostnaden fortfarande 8784:- men en ränta på 180:- och en amortering på 8605:-. Sen är lånet slutbetalt.
Ok, ja du får skälla på dom här som ljuger och säger att skulden är högre än när dom började betala då.

Nej. Det är fel.
Så ser mitt lån ut hos BN också, fast andra summor.

Ok, ja du får skälla på dom här som ljuger och säger att skulden är högre än när dom började betala då.
Jo men självklart, lånar jag 400 000 betalar jag ju säkert 500 000 i bara ränta för det, men jag betalar ju av lånet under perioden.

Bilagor

• ETt.JPG
    ETt.JPG
    122.5 KB · Visningar: 24
  • två.JPG
    två.JPG
    92.8 KB · Visningar: 23
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp