Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om privatlån hos Santander

Tack för svar!
Hur är santander? Ringer de upp vid ansökan? Eller sköts allt digitalt? Inga konstiga frågor från dem om man vill föra över pengar?
nej dom har aldrig ringt mig eller någon annan i familjen vid ansökan.
jag har dessvärre varit kund sedan dom var GE Moneybank och före mobilt BankID fanns, så på min tid så fick man hem papper för underskrift.
sedan jag skaffade Kivra så har jag fått allt från Santander dit.

dom har inte frågat när man tar ut pengar, i alla fall inte om dom inte misstänker bedrägeri, jag har blivit uppringd två gånger ifrån deras bedrägeriavdelning, första gången 2012 när jag gjorde skumma investeringar i något bedrägeri där dom använde skumma betalningstjänster, andra gången var för två månader sedan, jag köpte högtalare via eBay för 31.175kr och betalade med PayPal dom ringde då upp för att kolla att det var jag som hade gjort köpet då det var en ovanligt stor transaktion.

men jag har använt kortet flitigt under många år utan problem, nu är nästan hela krediten uttagen i pengar utan frågor

nej dom har aldrig ringt mig eller någon annan i familjen vid ansökan.
jag har dessvärre varit kund sedan dom var GE Moneybank och före mobilt BankID fanns, så på min tid så fick man hem papper för underskrift.
sedan jag skaffade Kivra så har jag fått allt från Santander dit.

dom har inte frågat när man tar ut pengar, i alla fall inte om dom inte misstänker bedrägeri, jag har blivit uppringd två gånger ifrån deras bedrägeriavdelning, första gången 2012 när jag gjorde skumma investeringar i något bedrägeri där dom använde skumma betalningstjänster, andra gången var för två månader sedan, jag köpte högtalare via eBay för 31.175kr och betalade med PayPal dom ringde då upp för att kolla att det var jag som hade gjort köpet då det var en ovanligt stor transaktion.

men jag har använt kortet flitigt under många år utan problem, nu är nästan hela krediten uttagen i pengar utan frågor

Ok, låter bra!
Skulle ringa deras kundtjänst och fråga men det va så krångligt att komma fram man skulle ange bank-id mm.
Min man står på telefonabonnemangen hör hemma. Tror du det blir ett problem? Att numret jag anger ”inte går till mig”. Kollar de sånt?

Tack för svar!
Hur är santander? Ringer de upp vid ansökan? Eller sköts allt digitalt? Inga konstiga frågor från dem om man vill föra över pengar?

Det är några år sedan men då ringde dom upp efter låneansökan och ville skicka med kreditkort och erbjöd ett större lån.

Ok, låter bra!
Skulle ringa deras kundtjänst och fråga men det va så krångligt att komma fram man skulle ange bank-id mm.
Min man står på telefonabonnemangen hör hemma. Tror du det blir ett problem? Att numret jag anger ”inte går till mig”. Kollar de sånt?
nej det tror jag inte är något problem

Kan man även betala räkningar direkt från internetbanken? Via kortet så att säga. Förlåt för många frågor...
direkt från kortet via deras sida är bara till bankkonto, för räkningar får du köra med Betalo (för närvarande 0% i avgift)

Ok! Men överföring kan man göra även till andras bankkonto?
Tack för snabba svar
jag loggade in på deras sida, såhär står det:
Banköverföring
Överföring från kredit
Du kan enkelt föra över pengar från din kredit till vilket konto som helst i annan bank. Banköverföringen kan ta upp till två bankdagar.

Överföring från kredit är inte möjlig när du är inloggad med BankID på fil. Vänligen logga in med BankID på kort eller Mobilt BankID istället.

Överföring från sparkonto
Överföring från sparkonto kan endast göras till konton där du står som kontohavare. Banköverföringen kan ta upp till två bankdagar.

Om du väljer att göra en överföring till ett konto som du inte fört över till tidigare kan banköverföringen dröja ett par dagar extra eftersom vi för din säkerhet alltid säkerställer att kontot tillhör dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp