Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om privatlån hos Santander

Nej jag sa att jag fått erbjudande av Wasa på 7% och jag skulle lösa deras. Då sänkte hon snällt nog.
Fick precis detta mail av dom :

Ett personligt erbjudande

Vill du höja ditt lån?
Du kan enkelt ansöka om att höja ditt lån och behålla samma ränta som du har i dag. Logga in med BankID på internetbanken för att göra en ansökan.

Vi gör en kreditupplysning för din trygghet och du får besked inom några minuter.

Fan att det är med upplysning och inte bara 50.000 utan UC. Hade löst oerhört mycket av mina bekymmer.

Det är ett erbjudande som jag vill minnas stod på sidan typ jämt

Nej jag sa att jag fått erbjudande av Wasa på 7% och jag skulle lösa deras. Då sänkte hon snällt nog.

Ringde du eller mailade du? Tänker att du som säljare lyckas sälja in en sån sänkning som bland det bästa dom kunde göra sedan skivat bröd.

Ringde du eller mailade du? Tänker att du som säljare lyckas sälja in en sån sänkning som bland det bästa dom kunde göra sedan skivat bröd.

Ha ha ha.
Jag ringde. Så det kan ligga något i det du säger :D

Men ser är frågan om man hade haft samma framgång med bolag där det inte går?
Jag vet inte hur många kunder man dagligen får prata med som säger "Min bilförsäkring har gått upp, jag har aldrig några skador - sänk priset" går det inte rent tekniskt för att datorn/riskkalkylen säger ifrån är det ju kört hur som helst :D

Ha ha ha.
Jag ringde. Så det kan ligga något i det du säger :D

Men ser är frågan om man hade haft samma framgång med bolag där det inte går?
Jag vet inte hur många kunder man dagligen får prata med som säger "Min bilförsäkring har gått upp, jag har aldrig några skador - sänk priset" går det inte rent tekniskt för att datorn/riskkalkylen säger ifrån är det ju kört hur som helst :D

Dom borde ju tagit del av ett par upplysningar genom lendo med flera senaste månaden så dom borde ju ha lite koll på att saker händer..

Först fick jag ett standardsvar från dem med vad man var tvungen att uppfylla för kriterier.
maila igen och sa att jag inte ville ha ett standardsvar utan ett svar baserat på mina lån och situation.

Då fick jag som svar att jag kunde nyttja betalningsfria månader om jag ville och om det inte syntes på sidan nu i Juli så skulle jag bara skicka ett meddelande med det önskemålet så skulle dem fixa det.

Vet dock inte om jag ska nyttja detta eller inte. Tanken är ju att söka ett samlingslån snart ändå och lösa dessa om jag får bra ränta...

Jag hade santander och ett lån på 38000 kr från början. Har alltid kunnat ansöka 2 gånger per år och har klickat i på det på mina sidor

Dom har ju betalningsfria månader enligt deras villkor så gäller samma för alla. Kolla frågor och svar på deras sida samt mina sidor när ni är inloggad

Dom har ju betalningsfria månader enligt deras villkor så gäller samma för alla. Kolla frågor och svar på deras sida samt mina sidor när ni är inloggad
När jag hade dom så stod att endast om du har möjlighet till detta finns alternativ att välja på mina sidor annars inte.
Men nu skriver folk här att det går om man ringer till dom jag gjorde aldrig det.

Det står oftast nej på sidan, även fast man har tillgång till det. Tror de är något fuffens med deras hemsida bara som inte uppdaterar som de ska.
Även om det står nej på sidan så har man alltid upp till två gånger per år, förutsatt att de är välskött, lånet är under 200 000 (inte totalt, utan per lån) och att man inte har haft en betalningsfri månad månaden innan

De drar aldrig tillbaka om du väl fått det beskedet. Gjorde du det i söndags borde du ha pengarna tidigast idag, senast imorgon

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp