Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om privatlån hos Santander

Det är endast möjligt att få en betalningsfri månad på våra privatlån som har ett kontonummer som börjar på 4-********** eller en kredit som börjar på 2- eller 3-*********.

Mitt börjar på 4.
Så jag förstår ingenting.
Nu vill jag inte använda mig av den betalningsfria månaden men jag är mer nyfiken.
Jag har sagt det i andra trådar, jag säger det igen. Jag har behövt ringa till de så har de fixat betalningsfri månad direkt. Har aldrig varit några problem. På internetbanken har det dock alltid stått att jag inte kan använda betalningsfri månad.

Jävlar i det märkligt. Som allt annat i den här branschen är det oklarheter,slumpen och kanske.
Frustrerande.

Jag har mailat dem gällande detta då jag inte heller fått några betalningsfria månader.

Jag har 2 st lån och båda är under 200.000.
Dock om man slår ihop dessa så överskrider det gränsen så kanske är detta som är problemet för min del.

Jag har mailat dem gällande detta då jag inte heller fått några betalningsfria månader.

Jag har 2 st lån och båda är under 200.000.
Dock om man slår ihop dessa så överskrider det gränsen så kanske är detta som är problemet för min del.

Kan vara det. Har du fått höjning?
När fick du din höjning Fabiana?

Höjning av lån har jag aldrig fått på santander och jag har aldrig misskött mina lån....
Däremot har jag haft betalningsfria månader förut hos dem på gamla lån jag haft. Och detta har stått tydligt då när man tryckt på lån eller faktura.

Nekades höjning utan en ny UC. Betalningsfri månad får jag vänta lite med.

Däremot :

Hej, från och med 2019-06-28 är din nya ränta 8,40 % på ditt lån med lånenummer 4-X. Vänliga hälsningar, Santander Consumer Bank

Hade 9.9% nu. Så ändå 3.000 jag sparar in på ett år.

Jag har fått höjning 4 ggr. Tackat ja 2 ggr, senast var det ca 8 månader sedan. Jag har ringt in varje gång jag behövt betalningsfri månad

Nej jag sa att jag fått erbjudande av Wasa på 7% och jag skulle lösa deras. Då sänkte hon snällt nog.
Fick precis detta mail av dom :

Ett personligt erbjudande

Vill du höja ditt lån?
Du kan enkelt ansöka om att höja ditt lån och behålla samma ränta som du har i dag. Logga in med BankID på internetbanken för att göra en ansökan.

Vi gör en kreditupplysning för din trygghet och du får besked inom några minuter.

Fan att det är med upplysning och inte bara 50.000 utan UC. Hade löst oerhört mycket av mina bekymmer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp