Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det beror väl på om man öppnar frivilligt eller inte. De bryter sig in med hjälp av låssmed om så behövs.

Så härligt... Då hoppas jag oxå att dom åtgärdar den skadegörelse som då sker på dörren... Jag menar... om dom kommer, så gör dom väll det vanligtvis oanmälda under deras egna arbetstider, vilket torde vara kontorstider då även de flesta av deras geldenärer arbetar, så sannolikheten att man är hemma då är ju inte stor... :(

Så härligt... Då hoppas jag oxå att dom åtgärdar den skadegörelse som då sker på dörren... Jag menar... om dom kommer, så gör dom väll det vanligtvis oanmälda under deras egna arbetstider, vilket torde vara kontorstider då även de flesta av deras geldenärer arbetar, så sannolikheten att man är hemma då är ju inte stor... :(

Antingen ordnas huvudnyckel eller så hjälper en låssmed till.

Likväl är det så... Att inte kunna betala sina skulder är INTE brottsligt... Vi är enligt svensk lag inga kriminella... Den enskilda individen är rätt tryggad när det kommer till den enskilde individens privata sfär och den enskildes rätt till integritet är hög ! Så ja tror att man faktiskt ska ”chilla” i relationen med KF! Dom får enligt svensk lag inte bete sig hur som helst ! Det är liksom inte polisen som kommer med en husrannsakans medgivande i hand...

Vilken lag tänker du på mer specifikt nu?

Skönt att veta att när Ni står utanför ens dörr, så ska man uppenbarligen stå i givakt... och lämna övrigt hals över huvud...

Skönt att veta att när Ni står utanför ens dörr, så ska man uppenbarligen stå i givakt... och lämna övrigt hals över huvud...

Jag vet inte var du läst att det är så, i handboken står det då inte.

Vill du kan jag sluta svara hur det funkar.
Provar så här i stället "om du har skulder och det blir löneutmätningsdags, säg att du inte har lust med det, så slipper du det. Styrkekram"
Bättre?

Jag vet inte var du läst att det är så, i handboken står det då inte.

Vill du kan jag sluta svara hur det funkar.
Provar så här i stället "om du har skulder och det blir löneutmätningsdags, säg att du inte har lust med det, så slipper du det. Styrkekram"
Bättre?

Suck Lasseman... Har jag någonsin här ute på något sätt gjort gällande att jag INTE vill göra rätt för mig??? :(
I rest my case... ! Tack !

Suck Lasseman... Har jag någonsin här ute på något sätt gjort gällande att jag INTE vill göra rätt för mig??? :(
I rest my case... ! Tack !
Jag vet att du är stressad över hur din situation är, men jag förklarade hur tillträde görs, då du undrade om hur skadegörelsen fixas (det brukar inte bli någon)
Då har jag tydligen bett dig att gå upp i enskild ställning och lämna hemmet?

Du får andas lite extra och kolla vad jag svarat och svarat på :)

Det är väl inte den första åtgärden? Det ska väl ha gått riktigt långt i sådana fall, typ att det inte går att få kontakt med vederbörande efter flera försök?

Det är väl inte den första åtgärden? Det ska väl ha gått riktigt långt i sådana fall, typ att det inte går att få kontakt med vederbörande efter flera försök?

Har skrivit ett flertal gånger om hembesök och att bereda tillträde vid ett oanmält sådant.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp