Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Menar om jag skulle få anmärkning inför att teckna hyresavtal och min man är medsökande?

...men ska Ni inte teckna avtalet tillsammans redan från början eller hade ni tänkt att enkom du skulle stå på avtalet eller?
Har han inga betalnings anmärkningar och en OK lön med tanke på den relativt höga hyran, så kan han ju annars själv stå på hyresavtalet OM det mot förmodan, skulle ”skita sig” för Dig... vilket jag inte tror att det kommer hinna ske sååå fort likväl .

Ok, jag har enkom Swedish Credit Group som ligger hos deras inhouse inkasso för lån hos dom (kortlån och Extrakredit). Det är små belopp och där fick jag i fredags anstånd till den 25:e juni med krav på att slutreglera dom helt, vilket jag oxå kommer göra för att minska antal långivare som går till fogden samt så är det bra att försöka slutreglera de små lånen, för även på dom tickar ju räntan på...
Jag hsr 3 lån som blev uppsagda i början av maj och dom antar jag går iväg till inkasso nu i juni.

Hmmm... försök få till processen med bytet av bostad illa kvickt... för om du hinner få anmärkning så är det nog annars kört, iallafall om du vill stå med på kontraktet (jag är Fastighetsförvaltare, men arbetar nuförtiden enbart med kommersiella fastigheter).
Jag kollade upp om jag tex behöver flytta så får jag enbart flytta till mindre/ billigare lägenhet trot
...men ska Ni inte teckna avtalet tillsammans redan från början eller hade ni tänkt att enkom du skulle stå på avtalet eller?
Har han inga betalnings anmärkningar och en OK lön med tanke på den relativt höga hyran, så kan han ju annars själv stå på hyresavtalet OM det mot förmodan, skulle ”skita sig” för Dig... vilket jag inte tror att det kommer hinna ske sååå fort likväl .

Jag kollade upp om jag tex behöver flytta så får jag enbart flytta till mindre/ billigare lägenhet trot
Men oj va fel det blev här då :( allt kom inte med ju :( nåja!!! Här i min stad så får man flytta till enbart billigare lägenhet med anmärkning...och bara en person får stå på hyreskontraktet...Jag har haft lägenhet i 24 år och står fortfarande för min lägenhet :)

Tack för svar:). Det är lite märkligt. Vi har alltid bott i hyreslägenhet och aldrig någonsin misskött hyran och betalat i tid med autogiro. Vi står båda på kontraktet i nuvarande och via Stockholms bostadsförmedlings interna kö ska vi byta. Vi stod först i kön och tackade ja. Bostadsförmedlingen ringde och sa att det räckte bara med mina inkomstuppgifter fastän min man står som medsökande. Då jag tryckte på ”knappen” på intresseanmälningar är det mina inkomstuppgifter som gäller. Märkligt. Min man har inga anmärkningar och bra lön. Måste nästan ringa dem imorgon.

Hope, tack för ditt svar, har inte fått ngn anmärkning ännu så de borde inte vara deras angelägen het?

Tack för svar:). Det är lite märkligt. Vi har alltid bott i hyreslägenhet och aldrig någonsin misskött hyran och betalat i tid med autogiro. Vi står båda på kontraktet i nuvarande och via Stockholms bostadsförmedlings interna kö ska vi byta. Vi stod först i kön och tackade ja. Bostadsförmedlingen ringde och sa att det räckte bara med mina inkomstuppgifter fastän min man står som medsökande. Då jag tryckte på ”knappen” på intresseanmälningar är det mina inkomstuppgifter som gäller. Märkligt. Min man har inga anmärkningar och bra lön. Måste nästan ringa dem imorgon.

Jag kan nästan garantera dig att Du har inget att oroa Dig för i dagsläget gällande lägenheten. Det ända jag hade velat är att skynda på processen med den som handläggare som skriver avtalet. Typ skylla på att Ni ska iväg på resa, etc, så Du/Ni kan teckna avtalet a.s.a.p !

...och jag tror att @Hope777 som tillika har blivit en fin vän till mig tack vare detta forum, åsyftar vad hennes egna fastighetsägare gör gällande om anmärkningar finns registrerade på deras boende... :)

Jag kan nästan garantera dig att Du har inget att oroa Dig för i dagsläget gällande lägenheten. Det ända jag hade velat är att skynda på processen med den som handläggare som skriver avtalet. Typ skylla på att Ni ska iväg på resa, etc, så Du/Ni kan teckna avtalet a.s.a.p !

...och jag tror att @Hope777 som tillika har blivit en fin vän till mig tack vare detta forum, åsyftar vad hennes egna fastighetsägare gör gällande om anmärkningar finns registrerade på deras boende... :)
Kimsan tänkt att jag mitt i denna kaos även kan ha användning av din kompetens som fastighetsförvaltare! Guldvärd kära du! Bra tips att påskynda processen med att skylla på en resa. Ska ligga på som fan!

Kimsan tänkt att jag mitt i denna kaos även kan ha användning av din kompetens som fastighetsförvaltare! Guldvärd kära du! Bra tips att påskynda processen med att skylla på en resa. Ska ligga på som fan!

Tack söta Du ! Om du bara visste hur många som de senaste två månaderna har stöttat mig, väglett mig, lyssnat när min ångest har ätit upp mig, sååå är jag än mer glad om jag kan ge lite tillbaks i form av min kunskap inom fastighetsbranschen... för utan Er alla här ute, så hade jag varit ett nervvrak idag... :)

När jag har gått igenom denna långa och nervösa process med att släppa allt och ansökt och skuldsanering komme jag fortsätta dela med mig av mina erfarenheter och kunskaper. Kommer även uppdatera er kontinuerligt...

Kimsan tar hyresvärden ”vanlig” UC där även skulderna syns eller tar de creditsafe alt bisonede?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp