Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur långtid tog innan du hamla i löneutmätning? Från att du hamla hos fogden.
Jag släppte allt i februari -16 och det första var en liten skuld som drogs från min skatteåterbäring som då var i juni. Efter det började inte löneutmätning förrän i november -16.

Tolkar? Den uppfyllde förutsättningar för sekretess?
Ok, frågan kanske va ställd fel. Vad är förutsättningarna för att det ska bli sekretess? Anledningen till att jag frågar är för att,,, nyss hade jag skuld att betala och nu helt plötsligt så har jag ingen skuld att betala men däremot en sekretess. Vad handlar det om?

I 30 dagar som längst, svar att man önskar överlämning kan gå fortare än så, och då görs det direkt eftersom ingen annan kan ha åsikter om det.
Ja så är det. Inkassobolagen brukar inte vänta 30 dagar, de hör av sig inom 3-5 dagar och vill ha underlag.

Så hur fungerar detta nu.
Jag har släppt alla mina lån förra månaden. Så antar att de snart kommer gå till inkasso, för att senare gå till KF.
Kommer såklart skriva under de delgivningar som kommer, när de kommer.

Vad händer efter det?
Gör de en löneutmätning på en gång, eller är det handläggningstid på det, hur lång ungefär?

Har ansökt om skuldsanering. Hoppas bli uppringd i slutet av september.

Jag har släppt alla mina lån förra månaden. Så antar att de snart kommer gå till inkasso, för att senare gå till KF.

Vad händer efter det?
Gör de en löneutmätning på en gång, eller är det handläggningstid på det, hur lång ungefär?

Delgivning
Utslag
Skuld att betala
Löneutmätning
Månader.

Vad händer efter det?

Tiderna variera kraftigt. Enligt sidan nu c.a 3 mån.

Vad händer efter det?

Omöjligt att veta hur lång tid det tar, ingenting hände på 3 månader när jag släppte mina skulder ( några påminnelser och några samtal bara ).
Fick inledande innan nått hamnat hos kf.

Hur är det eg. När man får skuldsanering så uppmuntras det till att spara! Spara på samma konto som man betalar ifrån?
När man har löneutmätning, då kan ens sparande tas fr kronofogden.
Om man ändå råkar snåla och vilja spara för ev semestern/sommar, kan kronofogden plocka de pengarna?!!!
Varför ska det vara så olika?
Det är väl jättebra att bevisa man kan lyckas spara 200 kr per månad.
Ska man bli straffad för man sparar/snålar?
Alla får ju inte skuldsanering och två bet fria månader. Då måste man ju snåla för att leva!
Hur är detta möjligt. Rättvist nej

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp