Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om räntan blivit extreme hög? Hur gör man när man bestrider? Och kan man bestrida om det? Räntan?
Nej! Men även om du skulle bestrida pga att du anser att räntan är för hög så är det inget giltigt skäl och du blir tvungen att betala ändå.

Jag skulle säga nej på den frågan. Du kan endast bestrida om du anser att du inte är skyldig företaget det dom kräver.
Det finns säkert text om ränta i det finstilta på dina avtal.

Jag har aldrig bestridit något så det är lite gissningar från min sida skall tilläggas.
Jag har bestridit många ggr, det som jag kallar för ful-bestrider, alltså skulden har varit korrekt men jag har behövt 2-3 veckor till så jag hinner ordna med betalning. På det sättet har jag klarat mig undan fr utslag och anmärkningar. Man lär sig på vägen.

När man bestrider så läggs ärendena på is i max 30 dagar. Kf informerar alla långivare att man bestridit, långivaren har då 30 dagar på sig att ta ställning om ärendet ska skickas vidare till TR.
När jag har bestridit har jag skrivit att jag redan betalat (vilket jag inte gjort i flera av fallen men behövt vinna tid), då har jag fått mejl fr långivare om att jag ska inkomma med kvitto på betalning.

Exakt.

Men när lånegivarna skickar vidare till TR vilket dom förmodligen gör då blir det utsatt tid för förhandling om ytterligare 3-4 månader framåt i tiden och en vecka innan förhandling i TR kan du säga, hej min skuld var rätt önskar återkalla mitt bestridande.

Exakt.

Men när lånegivarna skickar vidare till TR vilket dom förmodligen gör då blir det utsatt tid för förhandling om ytterligare 3-4 månader framåt i tiden och en vecka innan förhandling i TR kan du säga, hej min skuld var rätt önskar återkalla mitt bestridande.
Har, tack o lov, aldrig behövt gå så långt som att få kallelse till TR.
Får man inte böta om man ångrar sitt bestridande så långt in i kedjan?

Hej alla, jag fick i förra veckan brevet om att skicka in uppgifterna om inkomster och utgifter, jag skickade i princip med vändande post, hur lång tid tog det för er att få beslutet? Vad är "normal" handläggningstid för ärendet och kommer det info om det har gjorts utmätningsförsök i samma veva? Oavsett vad det mynnar ut i.
Mvh Ångesten

Hej alla, jag fick i förra veckan brevet om att skicka in uppgifterna om inkomster och utgifter, jag skickade i princip med vändande post, hur lång tid tog det för er att få beslutet? Vad är "normal" handläggningstid för ärendet och kommer det info om det har gjorts utmätningsförsök i samma veva? Oavsett vad det mynnar ut i.
Mvh Ångesten
Det tog nån vecka om jag inte missminner mig.
Räkna med utmätning på nästa lön.

Om man behöver inkomma med inkomst uppgifter senast 14/9 och gör det dagen innan per telefon, kommer det börja hinnas dra på lönen 23/9 eller blir det i oktober första dragningen sker??

När man bestrider så läggs ärendena på is i max 30 dagar. Kf informerar alla långivare att man bestridit, långivaren har då 30 dagar på sig att ta ställning om ärendet ska skickas vidare till TR.
När jag har bestridit har jag skrivit att jag redan betalat (vilket jag inte gjort i flera av fallen men behövt vinna tid), då har jag fått mejl fr långivare om att jag ska inkomma med kvitto på betalning.
I 30 dagar som längst, svar att man önskar överlämning kan gå fortare än så, och då görs det direkt eftersom ingen annan kan ha åsikter om det.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp