Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad är eg skillnad på utmätning...maxbeslut? Trodde de drog allt de kunde så blev det existensminimum kvar typ 5000 efter hyra.
Är det olika på löneutmätning?

Om man tjänar väldigt oregelbundet kan man få ett maxbeslut där kronofogden tar allt utom existensminimum, så skulle du tjäna några hundra extra, dras det till utmätningen.

Om du inte har maxbeslut och säg jobbar en dag extra så kommer dom ändå bara dra det bestämda beloppet som du fått i din uträkning och då kan du behålla det som blir utöver existensminimum. Men det är som sagt ett tips att inte ha mer pengar än till hyra+existensminimum för att minimera risken att dom kollar kontot och tar pengarna.

Lasseman eller någon. Detta har diskuterats förut men jag vill ha det bekräftat eftersom jag tyckte mig läsa ny info.

Om man redan har löneutmätning med en avbetalningsplan. Å sköter detta. Då kan man ha lite sparande på kontot? För det ä bara om man misskött detta dom kollar? Eller har jag fel info?

Såg någon nämnt revolt och lunar. Lunar tar kreditupplysning så kört där. Revolt ä väl möjligt men skulle kännas bättre å vara ärlig med sin situation och tack vare inget maxbeslut kunna spara

Lasseman eller någon. Detta har diskuterats förut men jag vill ha det bekräftat eftersom jag tyckte mig läsa ny info.

Om man redan har löneutmätning med en avbetalningsplan. Å sköter detta. Då kan man ha lite sparande på kontot? För det ä bara om man misskött detta dom kollar? Eller har jag fel info?

Såg någon nämnt revolt och lunar. Lunar tar kreditupplysning så kört där. Revolt ä väl möjligt men skulle kännas bättre å vara ärlig med sin situation och tack vare inget maxbeslut kunna spara
Man har ju ingen betalningsplan om man har löneutmätning. Det är ju inget man”sköter”, det är ju kronofogden som ”tar” pengar från dig för att du inte skött dina betalningar till dom du är skyldig pengar.

Dom kan göra kontroller på folks konton och om det finns mer pengar än existensminimum kan det också utmätas.

I en löneutmätning utmäts lön och skattepliktiga inkomster. Det gäller även denna vecka och oavsett hur mycket man tjatar.
Det görs tillgångsutredningar oavsett om du har löneutmätning eller ej och hittas utmätningbara egendomar ska de i de flesta fall utmätas.

Du verkar ha strulat till det kring löneutmätning också, det är en tvångsåtgärd och inget "man sköter"

I en löneutmätning utmäts lön och skattepliktiga inkomster. Det gäller även denna vecka och oavsett hur mycket man tjatar.
Det görs tillgångsutredningar oavsett om du har löneutmätning eller ej och hittas utmätningbara egendomar ska de i de flesta fall utmätas.

Du verkar ha strulat till det kring löneutmätning också, det är en tvångsåtgärd och inget "man sköter"

Ouuch. Jag försöker lära mig. Har inte tjatat om något mig veterligen.

Ja det var dåligt formulerat å säga sköta. Tänkte mer att eftersom inte maxbeslut är bestämt finns ju faktiskt marginalen att kunna lägga undan någon tusenlapp kanske. Så därav min undran om det ä säkert på kontot för att den aktuella "löneutmätningen" pågår med ett bestämt belopp

Ouuch. Jag försöker lära mig. Har inte tjatat om något mig veterligen.

Ja det var dåligt formulerat å säga sköta. Tänkte mer att eftersom inte maxbeslut är bestämt finns ju faktiskt marginalen att kunna lägga undan någon tusenlapp kanske. Så därav min undran om det ä säkert på kontot för att den aktuella "löneutmätningen" pågår med ett bestämt belopp

Nej, det är inte säkert på kontot.

Varför kollar dom då konton om man har har utmätning på lön redan ? Då borde man ju inte kolla konton :)
För att konton är ett ganska vanligt ställe att ha pengar på.
Jag har för mig att jag skrev om det ganska nyss men det kanske missades, tillgångsutredning och eventuella utmätningar av egendomar har alltså inget med en löneutmätning att göra.

Förstått att det är svårt att ta in men så är det även idag.

Och det har alltså inte, jag upprepar, inte med löneutmätning/löneutmätningen att göra.

Nej jag förstår vad du vill poängtera. Men man gör ju inte en tillgångsundersökning på någon som inte är hos kronofogden och sannolikheten är ju kanske större om man redan har utmätning på lön att man kan vara intressant att kolla upp. Sen skrev jag egentligen bara att det inte är säkert att ha pengar på kontot, inget annat.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp