Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tycker att det är bra jag kör runt i en bil som är anpassad efter min situation, skuldsanering en bil från 1999.
Såklart men om du behöver låna en bil är det kört. Finns många tillfällen där man behöver låna bil, jag har inte råd att äga bil iallafall. Måste se till att ägaren utav bilen åker med. Däremot är det bra att jag kan hjälpa nära och kära att köra dem men att låna bil själv är ju bara att glömma. Och buss finns inte där jag bor som passar behoven som kan uppstå så jag måste förlita mig på anhöriga att dem ställer upp varenda gång.

Senast ändrad:
Får man ha bil vid skuldsanering?
Självklart får man ha bil vid skuldsanering. Det kan ju eventuellt utredas om man har en för dyr bil som skulle kunna säljas för att betala in mer på skulderna innan beslutet tas.
Har du väl skuldsanering får du ju göra vad du vill med dina pengar. Vill du köpa bil ( kontant förstås) är det ingen som hindrar dig.

Fick avslag på saneringen idag, ska ringa alla borgenärer och hoppas på bra avbetalningsplaner så jag kommer förbi löneutmätningen. De uppgifter som skuldsanering har ju fel uppgifter nu då jag är sambo igen med Annan hyra osv. Sen måste arbetsgivare få papper med antar jag?

Fick avslag på saneringen idag, ska ringa alla borgenärer och hoppas på bra avbetalningsplaner så jag kommer förbi löneutmätningen. De uppgifter som skuldsanering har ju fel uppgifter nu då jag är sambo igen med Annan hyra osv. Sen måste arbetsgivare få papper med antar jag?

Vad var motiveringen till avslaget om man får fråga?

Jag menar absolut inget illa nu men jag funderar på hur du skall få till avbetalningsplaner med borgenärerna som du klarar av att betala när du inte fixade att betala skuldsaneringen?
En kvalificerad gissning är att det totala beloppet på (ev) avbetalningsplaner lär vida överstiga månadskostnaden för skuldsanering.
Vad är det för papper som arbetsgivaren skall ha menar du?

Du får papper innan löneutmätning i alla fall, arbetsgivaren inte nödvändigtvis

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp