Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lite olika svar, snitt på senaste 6 månaderna, ingen koll med inlämnade uppgifter till Skatteverket att det stämmer och det går efter uppgifter från arbetsgivaren och den anställde. Lite otydligt blev det tycker jag så en sista fråga innan det blir för tjatigt.
Om jag januari till augusti får ut ca 30’ pga övertid ( vid normal arbetstid och utan övertid skulle lönen vara ca 25’), i september bestäms det att jag ska jobba med månadslön ( 25’) och då börjar även löneutmätningen . Inlämnade uppgifter kommer vara 25’ men kommer kf kolla bakåt för ett snitt eller gå på uppgiften som lämnas i september?

Obs, hypotetiskt fråga men ett tänkbart senario.

Vem lämnar in uppgiften om 25?

Om arbetsgivare rapporterar till skatteverket en siffra o personen tycker den har en annan lön så brukar jag hänvisa till att dom får be arbetsgivare sluta rapportera felaktiga uppgifter
Lite olika svar, snitt på senaste 6 månaderna, ingen koll med inlämnade uppgifter till Skatteverket att det stämmer och det går efter uppgifter från arbetsgivaren och den anställde. Lite otydligt blev det tycker jag så en sista fråga innan det blir för tjatigt.
Om jag januari till augusti får ut ca 30’ pga övertid ( vid normal arbetstid och utan övertid skulle lönen vara ca 25’), i september bestäms det att jag ska jobba med månadslön ( 25’) och då börjar även löneutmätningen . Inlämnade uppgifter kommer vara 25’ men kommer kf kolla bakåt för ett snitt eller gå på uppgiften som lämnas i september?

Obs, hypotetiskt fråga men ett tänkbart senario.
Det är nog bäst att du själv kollar att dagsaktuella löneuppgifter finns tillhanda hos KFM. Du måste ha ett anställningsunderlag m ny lön/nytt avtal? Maila in det t KFM plus redogörelse.

Är wiran ensamstående?

Är wiran ensam
Det är nog bäst att du själv kollar att dagsaktuella löneuppgifter finns tillhanda hos KFM. Du måste ha ett anställningsunderlag m ny lön/nytt avtal? Maila in det t KFM plus redogörelse.

Vad ska kfm med det att göra när man ändå ser uppgifterna som rapporterats till skatten? Om någon är så ihärdig och börjar skicka in anställningsavtal och annat som man inte har någon användning av skulle jag definitivt kolla upp vad inkomsterna faktiskt varit..

Arbetsgivaren ska väl också lämna inkomstuppgifter? Eller vad menar du?
Ej ensamstående
Nej eftersom dom inte behövs längre, då man ser uppgifterna hos skatteverket så behöver man inte fråga arbetsgivaren.

Då kan det ha en marginell betydelse, proportioneringen påverkas din lön i förhållande till din sambos

Nej eftersom dom inte behövs längre, då man ser uppgifterna hos skatteverket så behöver man inte fråga arbetsgivaren.

Då kan det ha en marginell betydelse, proportioneringen påverkas din lön i förhållande till din sambos
Jaha, trodde arbetsgivaren fick papper att fylla i. Är det nått som kf börjat med nyligen?
Då kommer arbetsgivaren få ett besked bara att det ska dras X kr när det är dags?

Jaha, trodde arbetsgivaren fick papper att fylla i. Är det nått som kf börjat med nyligen?
Då kommer arbetsgivaren få ett besked bara att det ska dras X kr när det är dags?

Något år eller 2, minns inte riktigt.
Japp

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp