Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja jag skickade in direkt när min första skuld att betala kom och ringde dit, juli och blev tillsagd att vänta tills de skickade ut brev om inkomst. Det brevet kom i september. I november fick jag inledande skuldsanering och i slutet av januari kom beslut om löneutmätning men då jag haft inledande i två månader.
Ja det var lång tid. Rutinerna kanske har ändrats, blivit lite effektivare. Kivra har de inte använt sig av allt för länge, kanske det som gör att det går snabbare.

Hur snabba är kf att ”hitta” en ny lön? Min man har precis fått nytt jobb, tillsvidareanställning, heltid efter decennier med arbetslöshet varvat med kortare anställningar och deltid. Han har haft utmätning under kortare perioder. Dröjer det tills de gör en årlig koll, eller ligger de på och kollar på Skatteverket däremellan?
För mig tog det 6 månader - då hade jag ändå bytt arbetsgivare helt KFM fick inte in några pengar alls under den tiden…

Ja det var lång tid. Rutinerna kanske har ändrats, blivit lite effektivare. Kivra har de inte använt sig av allt för länge, kanske det som gör att det går snabbare.
Ett tag var väl KFM underbemannade o bytte dessutom datasystem?

För mig tog det 6 månader - då hade jag ändå bytt arbetsgivare helt KFM fick inte in några pengar alls under den tiden…
Ok, verkar vara olika då! Min man har bytt jobb några gånger sedan sista utmätningen. Förra jobbet hade han i ca 5 månader utan att de har hört av sig. Får väl se om han får behåll någon hel lön!

Hur snabba är kf att ”hitta” en ny lön? Min man har precis fått nytt jobb, tillsvidareanställning, heltid efter decennier med arbetslöshet varvat med kortare anställningar och deltid. Han har haft utmätning under kortare perioder. Dröjer det tills de gör en årlig koll, eller ligger de på och kollar på Skatteverket däremellan?

Det syns några veckor efter flera utbetalningen

Förmodligen

Det är ingenting som går fortare för kfm med kivra, allt är likadant för handläggarn. Själva redogörelsen kommer fram direkt istället för efter ett par dagar, men det som ska till arbetsgivaren går per post oavsett.

Det är ingenting som går fortare för kfm med kivra, allt är likadant för handläggarn. Själva redogörelsen kommer fram direkt istället för efter ett par dagar, men det som ska till arbetsgivaren går per post oavsett.
Så ifall han fick beslutet skickat elektronisk till sig den 1/7 får arbetsgivaren den några dagar efter om jag förstått rätt?

Så ifall han fick beslutet skickat elektronisk till sig den 1/7 får arbetsgivaren den några dagar efter om jag förstått rätt?

Ja, skulle gissa att AG får det i morgon.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp