Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok, jag har fått besked att de gör en utredning för utmätning nu för någon vecka sedan så mao lär de redan sett mitt konto? För det borde väl nästan vara det första de kollar?

Jag vet att de kollat övriga eventuella tillgångar för jag ringde när jag fått beskedet i och med att jag väntar på besked om eventuell skuldsanering.
Med allra största sannolikhet, ja.

@Lasseman

Hur går stegen till i en tillgångsutredning?

Om man har t.ex studiemedel, kan det utmätas när det inkommit på ens konto, eller ser kf vad det är för pengar som ligger? Meddelar banken när de ser att pengar är på väg in och var de kommer ifrån?

Jag tar för givet att en löneutmätning drar igång en tillgångsutredning.
Det du tar för givet förstår jag inte vad du menar ens

Ok, jag har fått besked att de gör en utredning för utmätning nu för någon vecka sedan så mao lär de redan sett mitt konto? För det borde väl nästan vara det första de kollar?

Jag vet att de kollat övriga eventuella tillgångar för jag ringde när jag fått beskedet i och med att jag väntar på besked om eventuell skuldsanering.
Står de på ditt besked att dom gör utredning för att se om du kan betala av via avdrag på lönen? Eller kan man få brev om annan utredning med eller är det samma

Står de på ditt besked att dom gör utredning för att se om du kan betala av via avdrag på lönen? Eller kan man få brev om annan utredning med eller är det samma
För mig är det löneutmätning de utreder men de kollar övriga tillgångar också, iallafall frågade de när jag ringde dem

Det du tar för givet förstår jag inte vad du menar ens
Förlåt, jag kanske formulerar mig konstigt.

Finns det speciella steg som KF följer när de startar upp en tillgångs utredning? Typ: "1. Kontroll av inkomst via Skatteverket
2. Kontroll av konton
3. Kontroll av utmätningsbara tillgångar i form av fordon, tillhörigheter och fastigheter"
..typ så. Någon form av punkt/checklista.

Ok, spännande. Jag behövde inte redogöra för vad av min elkostnad som är för uppvärmning och varmvatten. Jag vet ärligt talat inte ens om det går att avgöra genom att kika på elräkningen.
Har man direktverkande el t.ex. så blir det tufft om det skulle tas ifrån normalbeloppet på ~5000:-

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp