Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Har lite frågor förlåt om vissa är lite märkliga.
När skulderna ligger hos KF så fortsätter räntan stiga eller har jag missuppfattat det?
Kan man ändå vid löneutmätning isåfall höra av sig till bolagen där skulden är som hamnat hos kronofogden och be dem frysa räntor etc?

Hej!
Har lite frågor förlåt om vissa är lite märkliga.
När skulderna ligger hos KF så fortsätter räntan stiga eller har jag missuppfattat det?
Kan man ändå vid löneutmätning isåfall höra av sig till bolagen där skulden är som hamnat hos kronofogden och be dem frysa räntor etc?
Räntan (räntesatsen alltså) stiger inte men beloppet som avser ränta av den totala skulden stiger.
Står dig fritt fram att kontakta dina fordringsägare hur mycket du vill.

Räntan (räntesatsen alltså) stiger inte men beloppet som avser ränta av den totala skulden stiger.
Står dig fritt fram att kontakta dina fordringsägare hur mycket du vill.
Så om man har tur kanske någon av dem kan tänka sig frysa räntan?
Någon som gett sig på ett sådant försök?

Kollar kronofogden bankonton på natten för utmätning eller under kontorstid

Så om man har tur kanske någon av dem kan tänka sig frysa räntan?
Någon som gett sig på ett sådant försök?
Svea har fryst räntan på 1 mån för mig och det gäller flexlimit ! Dom har även gjort så att alla betalningar går mot kapitalet gällande everydayplus skulden ! Så blir inte mycket ränta på den heller ! Annars överlag är det svårt att få fryst ränta ! Vet att vissa bolag går med på det om du kan betala en summa jämte utmätningen

Fått meddelande från kronofogden på kivra nu. Om jag loggar in och klickar på det, har jag då officiellt "sett" det och de går vidare med skuld att betala då? Vill fördröja det litegranna, behöver minst denna lön men helst hela nästa med. Är det senast 18e jag ska svara då? Eller är det 10 vardagar (då de själva pratar i vardagar).

Fått meddelande från kronofogden på kivra nu. Om jag loggar in och klickar på det, har jag då officiellt "sett" det och de går vidare med skuld att betala då? Vill fördröja det litegranna, behöver minst denna lön men helst hela nästa med. Är det senast 18e jag ska svara då? Eller är det 10 vardagar (då de själva pratar i vardagar).
Vad är detta endast föreläggande? Då måste du bekräfta med bank id på kfm hemsida för att vara delgiven eller att dom kommer till dig och delger det

Vad är detta endast föreläggande? Då måste du bekräfta med bank id på kfm hemsida för att vara delgiven eller att dom kommer till dig och delger det
Har inte fått något annat innan, utan första meddelandet från dem så räknar inte med något annat.

Kollade utan att öppna det, står delgivning av föreläggande i mål.

Har inte fått något annat innan, utan första meddelandet från dem så räknar inte med något annat.

Kollade utan att öppna det, står delgivning av föreläggande i mål.
Okej dom kan inte se om du öppna brevet på kivra

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp