Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om man har 6 st resor med tåg för ca 800kr per resa och man har löneutmätning har man då rätt att få behålla dessa resepengar per månad för att ta sig till och från arbete? Bil är inte tänkbart varken ekonomiskt eller avståndsmässigt i detta fall.
Du får alltid undanta pengar för resekostnader från löneutmätning så länge kostnaderna är motiverad. Storleken spelar ingen roll, kan vara 100 kr som 10 000 kr.

Du får alltid undanta pengar för resekostnader från löneutmätning så länge kostnaderna är motiverad. Storleken spelar ingen roll, kan vara 100 kr som 10 000 kr.
Tack! Kan vara bra och veta om man ska acceptera ny tjänst:) om man har råd att jobba

Förstår fortfarande inte hur dom kan fastställas utan närvaro av svarande som inte har delgivits. OBS detta rör sig inte om löneutmätning
Därför att du har ett ansvar.
Ett ansvar att uppge rätt uppgifter.
Skiter du i det så faller dom utan din närvaro.

Har du inget bättre att lägga tid på än att dikta ihop usla berättelser 07.30 på morgonen?
Vadå, är du inte morgonpigg? Gömmer man sig medvetet utomlands från sina skulder kan man få ta lite humor tidigt på morgonen. Är du av annan åsikt?

Förstår fortfarande inte hur dom kan fastställas utan närvaro av svarande som inte har delgivits. OBS detta rör sig inte om löneutmätning

Löneutmätning delges inte så det är givet.
Utan att bli delgiven går det inte. Delgivning kan ske utan att man fått papperna, och kan skett på felaktig grund. Träffat på massor med folk som påstår att dom aldrig set papper eller haft adresser osv som ändå blivit delgivna saken

Därför att du har ett ansvar.
Ett ansvar att uppge rätt uppgifter.
Skiter du i det så faller dom utan din närvaro.
Så är det, men stämningen måste delges innan, jag tror inte man kan underlåta det. Men delgivning kan gå att få till på felaktiga vis

Så är det, men stämningen måste delges innan, jag tror inte man kan underlåta det. Men delgivning kan gå att få till på felaktiga vis
Så är det nog. Men däri att man måste rapportera korrekta uppgifter om vart man bor då man annars begår ett brott om man inte lämnar rätt uppgifter.

Sedan så ska man ju tänka på detta:
"Vidare finns även enligt svensk lag brottet oredlighet mot borgenär (brottsbalken 11 kap. 1 §), vilket du kan göra dig skyldig till genom att ta med de tillgångar du äger och fly utomlands, när du är skyldig andra borgenärer pengar."

Senast ändrad:
Så är det nog. Men däri att man måste rapportera korrekta uppgifter om vart man bor då man annars begår ett brott om man inte kännbar rätt uppgifter.

Sedan så ska man ju tänka på detta:
"Vidare finns även enligt svensk lag brottet oredlighet mot borgenär (brottsbalken 11 kap. 1 §), vilket du kan göra dig skyldig till genom att ta med de tillgångar du äger och fly utomlands, när du är skyldig andra borgenärer pengar."
Schh, bäst att inte provocera skuldsmitarna med fakta :)

Man ska inte kunna förhindra dom genom tredska, därav tredskodom.

Jag fick ett brev idag på Kivra om att dom ska göra en ny inkomstutredning & ber mig skicka in uppgifter innan 26/5. Jag har idag redan utmättning på mitt gamla jobb & har precis börjat ett nytt & fått ut en lön förra månaden. Min fråga är om jag kommer att få behålla min lön nu i maj eller hinner dom ta den även fast jag inte skickat in papperna som ska vara inne senast 26/5...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp