Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Krf vill att jag ska skicka in uppgifter för att dom ska göra löneutmätning? Nu kommer dom förstöra precis allting för mig då jag håller på att betala av mina småkrediter innan jag kan gå på dom stora lånen. Har försökt och komma överens med inkassobolaget Gothia men dom kräver flera 100.000 kr så med andra ord dom går inte diskutera med. Hur snabbt kommer krf ta mina pengar? Kan jag dra ut på det, för nu fucka dom precis allting för mig. Läste på Flashback om en person som precis om mig kommer få löneutmätning och dom har bett den personen att redovisa inkomst men av någon anledning har dom plockat personen på pengarna innan personen har hunnit skicka in. Så jag antar att dom kommer dra redan första månad och inte ha någon lång utredning??? Någon som har koll?

Nej det är inte mycket att dra ut på nu.. du får kontakta inkassobolagen och be dom återkalla målen, då tar det stopp.
Redogörelsen har koppling till löneutmätning, och den väntas tiden in för. Utmäta går dock bra innan eftersom det inte är löneutmätning

Krf vill att jag ska skicka in uppgifter för att dom ska göra löneutmätning? Nu kommer dom förstöra precis allting för mig då jag håller på att betala av mina småkrediter innan jag kan gå på dom stora lånen. Har försökt och komma överens med inkassobolaget Gothia men dom kräver flera 100.000 kr så med andra ord dom går inte diskutera med. Hur snabbt kommer krf ta mina pengar? Kan jag dra ut på det, för nu fucka dom precis allting för mig. Läste på Flashback om en person som precis om mig kommer få löneutmätning och dom har bett den personen att redovisa inkomst men av någon anledning har dom plockat personen på pengarna innan personen har hunnit skicka in. Så jag antar att dom kommer dra redan första månad och inte ha någon lång utredning??? Någon som har koll?

Du kan ju ta ut alla pengar du har, då har dom ingenting att ta från kontot iaf.

Du kan googla begreppen. Kungörelse kan I praktiken vara att du eftersökt i post och inrikes tidning och att papperna hänger på anslagstavlan hos tingsrätten ifråga några veckor, sen är du delgiven.
Tror du har fel. På Länstyrelsens hemsida (Lñsstyrelsen svarar för delgivning utomlands) står det ´´Det finns ingen förordning/konvention som kan tillämpas vid avsaknad av adress.Utan en adress är det i princip utsiktslöst att försöka delge vederbörande även med Centralmyndighetens hjälp. Detta då svenska beskickningar i utlandet saknar möjlighet att efterforska adress.´´

Tror du har fel. På Länstyrelsens hemsida (Lñsstyrelsen svarar för delgivning utomlands) står det ´´Det finns ingen förordning/konvention som kan tillämpas vid avsaknad av adress.Utan en adress är det i princip utsiktslöst att försöka delge vederbörande även med Centralmyndighetens hjälp. Detta då svenska beskickningar i utlandet saknar möjlighet att efterforska adress.´´
Ok, ja jag bryr mig inte så mycket om hur det är. Har ngn lyckats fiska fram adress, rätt eller fel så kanske det går vägen.

Ok, ja jag bryr mig inte så mycket om hur det är. Har ngn lyckats fiska fram adress, rätt eller fel så kanske det går vägen.
Varför svara um du inte bryr dig. Tror inte du har förstått inlägget. Det existerar ingen adress, så delgivning kan inte ske den vägen.

Varför svara um du inte bryr dig. Tror inte du har förstått inlägget. Det existerar ingen adress, så delgivning kan inte ske den vägen.
Är ju möjligt på det vis jag nämnde oavsett hur många gånger du skriver att det inte går.

Domen faställs ändå, sen hamnar det hos kfm. Skulden ökar och ligger kvar tills den betalats.

Förstår fortfarande inte hur dom kan fastställas utan närvaro av svarande som inte har delgivits. OBS detta rör sig inte om löneutmätning

Förstår fortfarande inte hur dom kan fastställas utan närvaro av svarande som inte har delgivits. OBS detta rör sig inte om löneutmätning
Har inte läst allt så risk för dum fråga kanske men vad spelar det för roll om du ändå tänkt bo utomlands? Eller hade du tänkt att du någon gång skulle flytta hem och genom preskribering hoppats du lyckats smita undan en skuld ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp