Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bor utomlands. Tänker inte återvända. Har pension som ev kan beröras vid ev. utmätning. Innan utmätning måste en dom fastställas. Min fråga på detta forum har varit om dom kan fastställas utan min närvaro p.g.a jag aldrig blivit delgiven. Kan inte bli delgiven då adress saknas.

Bor utomlands. Tänker inte återvända. Har pension som ev kan beröras vid ev. utmätning. Innan utmätning måste en dom fastställas. Min fråga på detta forum har varit om dom kan fastställas utan min närvaro p.g.a jag aldrig blivit delgiven. Kan inte bli delgiven då adress saknas.
Okej då förstår jag! Du försöker alltså smita från en skuld genom att hålla dig gömd.
nu har du ju fått ett svar av kanske forumets mest kunniga men du gillar inte svaret du fått så då rekommenderar jag att du ringer diverse myndigheter och frågar.

Det kan du. Jag har en anhörig utan känd adress. Hela processen genomfördes utan hans närvaro och efter att tredskodomen faställdes hamnade skulden hos kfm.

Ring till KF och säg

Hej Jag gömmer mig utomlands för att slippa betala mina skulder eftersom jag är en feg och oärlig människa. Ni kommer inte få min adress och kan så ledes inte skicka någon delgivning. Jag har ingen digital brevlåda heller.

Jag undrar om ni kan fastställa skulden ändå?

Jag gissar på att skulden hamnar hos KF och ligger där och växer till sig. Några gånger per år eller vartannat år, kanske de gör en sökning på dig för att se om de kan få tag på dig. Utöver de kanske de efterlyser dig internationellt beroende på skuldens storlek. Tror inte de gör en utredning och skickar folk över hela världen som ska spåra upp dig, det är inte en Hollywoodfilm. Men skulden ligger där och för varje år växer den till sig rejält.

Skulle du sedan sätta dig på ett plan från din nuvarande plats till en annan, kanske ditt personnummer / pass ger utslag hos flygpersonalen att den här personen är efterlyst pga ekonomisk brottslighet. Du kanske blir upplockad av Interpol på en flygplats och bortförd framför ögonen på ditt resesällskap. Sen blir du tillbakaskjutsad gratis till Sverige och kan du inte betala hamnar du i häktet och tingsrätten. Därefter döms du att betala dina skulder, men de kan du inte. Då gissar jag på att det väntar ett fängelsestraff, kanske mest för att du försökt fly.

Ring till KF och säg

Hej Jag gömmer mig utomlands för att slippa betala mina skulder eftersom jag är en feg och oärlig människa. Ni kommer inte få min adress och kan så ledes inte skicka någon delgivning. Jag har ingen digital brevlåda heller.

Jag undrar om ni kan fastställa skulden ändå?

Jag gissar på att skulden hamnar hos KF och ligger där och växer till sig. Några gånger per år eller vartannat år, kanske de gör en sökning på dig för att se om de kan få tag på dig. Utöver de kanske de efterlyser dig internationellt beroende på skuldens storlek. Tror inte de gör en utredning och skickar folk över hela världen som ska spåra upp dig, det är inte en Hollywoodfilm. Men skulden ligger där och för varje år växer den till sig rejält.

Skulle du sedan sätta dig på ett plan från din nuvarande plats till en annan, kanske ditt personnummer / pass ger utslag hos flygpersonalen att den här personen är efterlyst pga ekonomisk brottslighet. Du kanske blir upplockad av Interpol på en flygplats och bortförd framför ögonen på ditt resesällskap. Sen blir du tillbakaskjutsad gratis till Sverige och kan du inte betala hamnar du i häktet och tingsrätten. Därefter döms du att betala dina skulder, men de kan du inte. Då gissar jag på att det väntar ett fängelsestraff, kanske mest för att du försökt fly.

Har du inget bättre att lägga tid på än att dikta ihop usla berättelser 07.30 på morgonen?

Om man får in pengar på ett jobb man gjort lite större summor 10-15k tar kfm det direkt vid utmätning eller hinner man ta ut det samma dag typ

Det är just då tredskodom kommer in. Du anses som skyldig om du inte medverkar.

Om man får in pengar på ett jobb man gjort lite större summor 10-15k tar kfm det direkt vid utmätning eller hinner man ta ut det samma dag typ
Det är inte så att kfm övervaker ditt bankkonto direkt.

Om man har 6 st resor med tåg för ca 800kr per resa och man har löneutmätning har man då rätt att få behålla dessa resepengar per månad för att ta sig till och från arbete? Bil är inte tänkbart varken ekonomiskt eller avståndsmässigt i detta fall.

Om man har 6 st resor med tåg för va 800kr per resa och man har löneutmätning har man då rätt att få behålla dessa resepengar per månad för att ta sig till och från arbete? Bil är inte tänkbart varken ekonomiskt eller avståndsmässigt i detta fall.

Folk jag känner som haft utmätning har alltid fått behålla pengar för resor till och från jobbet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp