Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja vad tror du själv? Om beloppet är 5 157 för ensamstående och 8 520 för makar, är det då sannolikt att om du är gift så får du en extra bonus för det, eller så är beloppet för makar avsett för två personer?

En del är verkligen så trögtänkta att man inte tror att det är sant.
Vilken paradox, när min första tanke var att vissa säger så trista och onödiga grejer i ett frågeforum… att man tror inte det är sant.
Endast rätt och icke-trögtänkta frågor får ställas. Ähum…

Ja vad tror du själv? Om beloppet är 5 157 för ensamstående och 8 520 för makar, är det då sannolikt att om du är gift så får du en extra bonus för det, eller så är beloppet för makar avsett för två personer?

En del är verkligen så trögtänkta att man inte tror att det är

Tillsammans bör det vara då man får 5100 kr som ensamstående. Utöver det såklart för hyran och för barnet.
Då undrar jag om detta gäller skulder man har gemensamt? Får vi hade båda två utmätning vid ett tillfälle och då fick vi vardera drygt 8000 kr i förbehållsbelopp. Men det var inte på skulder vi hade gemensamt, och det räckte med utmätning en gång för att reglera fruns skuld.

Därför jag frågar. Verkar ju inte så självklart som det står på deras hemsida. :)

Då undrar jag om detta gäller skulder man har gemensamt? Får vi hade båda två utmätning vid ett tillfälle och då fick vi vardera drygt 8000 kr i förbehållsbelopp. Men det var inte på skulder vi hade gemensamt, och det räckte med utmätning en gång för att reglera fruns skuld.

Därför jag frågar. Verkar ju inte så självklart som det står på deras hemsida. :)
Menar du att ni fick ut 8 000 var, vilket innefattade pengar till hyra? För det får man ju utöver förbehållsbeloppet.

Menar du att ni fick ut 8 000 var, vilket innefattade pengar till hyra? För det får man ju utöver förbehållsbeloppet.
Tittade nu och den månad vi både hade utmätning fick jag ut 10400 kr och min fru 8300 kr. Vi har hus eller ja inte så länge till då dom utmäter det också så lär väl snart vara sålt, så har ju relativt låg bostadskostnad på pappret.

Men sen står vi inte gemensamt heller på någon av skulderna som utmätningen gäller, om det nu spelar roll. Ca 18000 kr från oss var utmäts av Kronofogden så fördelen är att skulderna minskar relativt snabbt.

Senast ändrad:

Vilka skulder man har är ointressant det förändrar inte löneutmatningen och förbehållsbeloppet. Då är hyran inkluderad i det beloppet du uppgav antar jag ?

Vilka skulder man har är ointressant det förändrar inte löneutmatningen och förbehållsbeloppet. Då är hyran inkluderad i det beloppet du uppgav antar jag ?
Hyran/bostadskostnaden ingår i det beloppet ja.

Jag antar väl att det görs skillnad på gemensamma skulder kontra inte gemensamma? Jag har då tolkat det som att skulder jag tex drar på mig skall väl inte en fru/sambo få sin inkomst utmätt för?

Hur funkar det står på en fastighet en liten andel på 17 procent. Ska skriva över detta nu till min faster den 22e februari. Kommer även skriva i gåvobrev brevet får ej utmätas. Detta kommer försvinna för mitt register aprill från skatteverket och min uc. Nu har jag runt 1 miljon skulder som jag vill släppa vidare för löneutmätning det går inte ihop längre men vill förstås inte kfm ska återvinna den gåvan på något sätt och vill inte sätta min familj i dålig situation. Huset ska säljas redan i sommar runt juli månad ska jag vänta med att släpa allt efter det istället??

Hur funkar det står på en fastighet en liten andel på 17 procent. Ska skriva över detta nu till min faster den 22e februari. Kommer även skriva i gåvobrev brevet får ej utmätas. Detta kommer försvinna för mitt register aprill från skatteverket och min uc. Nu har jag runt 1 miljon skulder som jag vill släppa vidare för löneutmätning det går inte ihop längre men vill förstås inte kfm ska återvinna den gåvan på något sätt och vill inte sätta min familj i dålig situation. Huset ska säljas redan i sommar runt juli månad ska jag vänta med att släpa allt efter det istället??
Jag har läst att det kan återkallas dvs ogiltigförklaras. Straffbart.
Varit ett liknande inlägg om detta
@Lasseman

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp