Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej! Jag har en sjuk pappa som nu får sjukersättning och har inte möjlighet att betala lån så det kommer hamna hos kronofogde. Har han ersättning på bara 7000 kr. Vad händer? Kommer de ta de pengar eller hur funkar det? För han har inte ens pengar till matt och hyra och bro med min lila syster.

Förbehållsbeloppet (det du får behålla) är runt 4500 för en person, men därtill får man behålla för hyra och lite annat, så det kommer nog inte att tas något av honom.

Hej! Jag har en sjuk pappa som nu får sjukersättning och har inte möjlighet att betala lån så det kommer hamna hos kronofogde. Har han ersättning på bara 7000 kr. Vad händer? Kommer de ta de pengar eller hur funkar det? För han har inte ens pengar till matt och hyra och bro med min lila syster.
Äger han bostaden och har den ett övervärde så kan den utmätas/säljas till förmån för skulderna.

Jag har en fråga. Jag har fått papper där jag ska fylla i inkomst till kronofogden. Min enda inkomst är csn just nu. Ska jag skriva 0 i inkomst då?

Jag sitter och gör uträkningen på fogdens hemsida och oavsett nästan hur jag räknar så skulle jag ha mer pengar kvar än att låta skulderna ligga kvar hos inkasso .
Kan detta stämma ?
anmärkningarna har jag ju redan fått och lite mindre post och telefonsamtal samt mer pengar över skulle man ju inte tacka nej till

Jag sitter och gör uträkningen på fogdens hemsida och oavsett nästan hur jag räknar så skulle jag ha mer pengar kvar än att låta skulderna ligga kvar hos inkasso .
Kan detta stämma ?
anmärkningarna har jag ju redan fått och lite mindre post och telefonsamtal samt mer pengar över skulle man ju inte tacka nej till
Kan absolut stämma

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp