Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag pratade med kf om det. Var rädd för det också. Men handläggaren sa nej, ingen kommer och tar något. Man ska ha ett normalt liv med tv, dator och sånt. Men de kan utmäta om du har en dyr bil tex.
Ok tack för svar .
Jag gjorde en sån uträkning på kronofogdens hemsida och fick upp en till fundering runt boendekostnad .
Ska jag ange min del av boendekostnaden eller den totala ?
Våra lån på vårt hus kostar idag ca 16000:- med ränta och amortering + drift ca 2500:- i månaden .

Ok tack för svar .
Jag gjorde en sån uträkning på kronofogdens hemsida och fick upp en till fundering runt boendekostnad .
Ska jag ange min del av boendekostnaden eller den totala ?
Våra lån på vårt hus kostar idag ca 16000:- med ränta och amortering + drift ca 2500:- i månaden .
Du ska uppge den hela ! Har du nått övervärde i huset idag ?

Du ska uppge den hela ! Har du nått övervärde i huset idag ?

Jag skulle säga nej . Min värdering säger dock 3700000 . Huslån på 3230000.
Grannhuset som är nästan identiskt såldes precis för 3400000 .
Jag la in allt jag kunde i maj förra året så detta som jag skulle släppa helt till kronofogden är det som blev över och dom skulderna har redan varit där och vänt med anmärkning som följd .

Jag pratade med kf om det. Var rädd för det också. Men handläggaren sa nej, ingen kommer och tar något. Man ska ha ett normalt liv med tv, dator och sånt. Men de kan utmäta om du har en dyr bil tex.
Fast det där stämmer inte om dom inte ändrat sina rutiner just nu. Vi fick påhälsning av kfm när vi hade löneutmätning. Här fanns inget av värde men dom var inne och kollade, vände å vred på en del saker…

Fast det där stämmer inte om dom inte ändrat sina rutiner just nu. Vi fick påhälsning av kfm när vi hade löneutmätning. Här fanns inget av värde men dom var inne och kollade, vände å vred på en del saker…
Oftast så kollar dom nog om man har en bil eller något av värde innan ! Se dom att inte en bil finns eller något annat dyrt så tror jag inte dom kommer i första hand :) varken jag eller sambon har fått besök

Oftast så kollar dom nog om man har en bil eller något av värde innan ! Se dom att inte en bil finns eller något annat dyrt så tror jag inte dom kommer i första hand :) varken jag eller sambon har fått besök
Jo vi hade en bil som dock inte var värd så mycket… dom var mer intresserade av saker inne. Som en golvhögtalare köpt för 300kr :rolleyes:

Det stämmer ju att hembesök KAN förekomma men läser man folks berättelser här inne så är det typ en av hundra (om ens det) som har fått det, och ännu färre som fått något taget.

Hej! Jag har en sjuk pappa som nu får sjukersättning och har inte möjlighet att betala lån så det kommer hamna hos kronofogde. Han har ersättning på bara 7000 kr. Vad händer? Kommer de ta de pengar eller hur funkar det? För han har inte ens pengar till mat och hyra och bor med min lila syster.

Senast ändrad:
Det stämmer ju att hembesök KAN förekomma men läser man folks berättelser här inne så är det typ en av hundra (om ens det) som har fått det, och ännu färre som fått något taget.
Precis… så summa summarum, du går aldrig säker när du är i klorna på kfm!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp