Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Inte riktigt allt går elektroniskt
Jag har fått nytt beslut om utmätning pga ”nya uppgifter” kommit in. Justering av normalbeloppet 2022. Jag har inte lämnat in nya uppgifter. Kfm kanske kontrollerar uppgifter via arbetsgivaren varje år per automatik? Vad betyder ”fullgörande av tjänst”?.

jag tänker likadant gällande besluten!… om det är så att varenda överbliven krona måste in till kfm borde väl alla ha maxbesluten?… jag fick ändrat igen av en handläggare som tog bort maxbeslutet som jag hade fått. Han sa typ att ” det är tillräckligt jobbigt att ha löneutmätning så det klart att du ska kunna behålla lite extra av din ob . Med det sagt så tänker jag att jag kan spara lite extra månader framöver…

den handläggaren tyckte jag om!
Hade med maxbeslut , sen helt plötsligt så ändrade dom tillbaka igen till vanligt :)

Hur vanligt är det att man får maxbeslut? Beror det på hur mycket man har i skulder?

Jag har fått nytt beslut om utmätning pga ”nya uppgifter” kommit in. Justering av normalbeloppet 2022. Jag har inte lämnat in nya uppgifter. Kfm kanske kontrollerar uppgifter via arbetsgivaren varje år per automatik? Vad betyder ”fullgörande av tjänst”?.

Nya uppgifterna är nya normalbelopp.

Kostnader för att ta sig till arbete

Hur vanligt är det att man får maxbeslut? Beror det på hur mycket man har i skulder?

Det finns nog ingen statistik, det är väl några procent.
Det är mer beroende på hur varierad inkomst man har.

Jag gissar att alla bankkonton man har ligger under utmätning vid en eventuell utmätning?
Dvs. att jobba övertid/extra och få ut lite extra pengar gör väl bara att den summan kommer att utmätas, och därmed "plockas" från kontot?

Hur ofta gör KFM kontroll av konton som ligger för utmätning, eller sker det per automatik, löpande?

Oftast vid uppstart av utredning men inget hinder att kolla oftare..

Senast ändrad:
Oftast vid uppstart av utredning men inget hinder att kolla oftare..
Jag brukar ringa in och ändra min inkomst och utgifter osv ca en gång per år. Ser ingen mening med att ändra för en post 20kr åt gången. Varje gång jag gör de tar dom en komplett koll på mig får ett brev att dom gått igenom en radda med banker och register. Kommer in på Kivra.

detta år meddelade jag ökade inkomst med 3000kr per månad samt sänkta utgifter med ca 700kr.
Nu mäter dom ut ca 3k mer i månaden.
Är de vanligt att folk ringer och berättar att KFM kan mäta ut mer?

har varit skuldsatt sedan 22års ålder totalt i 10år nu och alltid pratat med samma handläggare på KFM riktigt trevlig kille som är korrekt i allt Inge tro saker utom ger raka och ärliga svar.

skulder på ca 3 miljoner med en genomsnittsränta på 25%.
Dom utmäter ca 5k i månaden för mig och jag dör innan skulderna är betalda så sökte skuldsannering nu och hoppas på de bästa.
Varit brutalt ärlig i ansökan om fängelsestraff och att jag sedan jag frigavs har pluggat och fått fast anställning med högre lön än genomsnittet har fyra barn osv.
Skulderna kommer inte från brotten utom från annat håll.

får se vad dom säger, har skött allt prickfritt och vänt mitt liv totalt.
Blir jag nekad flyttar jag nog från Sverige då rent ekonomiskt är mitt liv över

obs,
Siffrorna är ungefärliga då jag inte kommer ihåg precis

Jag brukar ringa in och ändra min inkomst och utgifter osv ca en gång per år. Ser ingen mening med att ändra för en post 20kr åt gången. Varje gång jag gör de tar dom en komplett koll på mig får ett brev att dom gått igenom en radda med banker och register. Kommer in på Kivra.

detta år meddelade jag ökade inkomst med 3000kr per månad samt sänkta utgifter med ca 700kr.
Nu mäter dom ut ca 3k mer i månaden.
Är de vanligt att folk ringer och berättar att KFM kan mäta ut mer?

har varit skuldsatt sedan 22års ålder totalt i 10år nu och alltid pratat med samma handläggare på KFM riktigt trevlig kille som är korrekt i allt Inge tro saker utom ger raka och ärliga svar.

skulder på ca 3 miljoner med en genomsnittsränta på 25%.
Dom utmäter ca 5k i månaden för mig och jag dör innan skulderna är betalda så sökte skuldsannering nu och hoppas på de bästa.
Varit brutalt ärlig i ansökan om fängelsestraff och att jag sedan jag frigavs har pluggat och fått fast anställning med högre lön än genomsnittet har fyra barn osv.
Skulderna kommer inte från brotten utom från annat håll.

får se vad dom säger, har skött allt prickfritt och vänt mitt liv totalt.
Blir jag nekad flyttar jag nog från Sverige då rent ekonomiskt är mitt liv över

obs,
Siffrorna är ungefärliga då jag inte kommer ihåg precis

Det är ganska vanligt ja. Det är förstås mer vanligt med diverse försök att få ner beloppen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp