Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur bedömer dom det om de ser att man inte äger något?
Det är ju lite svårt att se att någon inte äger något.
Man gör en bedömning av det man kan se, eller tar in mer underlag.
En som bor i villa eller på en gård skulle jag hellre lagt att det ska åkas ut till än en i en hyreslägenhet i miljonprogrammet

Har han varit sjuk eller borta ogiltigt? Sjuklön? Då blirr det ju mindre precis som för alla andra förmodligen.
Fast om man är sjuk så ska det väll inte dras på förbehållsbeloppet?? Det gör väll bara att kf får mindre? Annars har ju ingen råd att va sjuk en minut om det skall tas på förbehållsbeloppet. Om man nu inte är sjuk så pass länge att summan Sjunker under det som kf skall ha så att det börjar nagga på förbehållsbeloppet det förstår ja.

Senast ändrad:
Det är ju lite svårt att se att någon inte äger något.
Man gör en bedömning av det man kan se, eller tar in mer underlag.
En som bor i villa eller på en gård skulle jag hellre lagt att det ska åkas ut till än en i en hyreslägenhet i miljonprogrammet
Ok! Hur ser de att man bor på en gård? Och om man ändå inte står som ägare på hus eller gård. Om de skulle komma ut så skulle jag nog få flytta direkt och sambon och jag skulle dela på oss. Antar att det adressen de går på? Så skulle löneutmätning bli aktuellt så hade jag bara kunna byta adress för de inte ska komma hem till sambon då?

Senast ändrad:
Fast om man är sjuk så ska det väll inte dras på förbehållsbeloppet?? Det gör väll bara att kf får mindre? Annars har ju ingen råd att va sjuk en minut om det skall tas på förbehållsbeloppet. Om man nu inte är sjuk så pass länge att summan Sjunker under det som kf skall ha så att det börjar nagga på förbehållsbeloppet det förstår ja.
Nej dras ju inte av förbehållsbeloppet om man är sjuk då får ju kronofogden mindre men i detta fall har dem ju inte gjort det utan hen har fått behålla dem 19.000 som är sagt sen pga av sjukdom så fick dem inte behålla mer än 19.000 denna gång som de fått innan

Ok! Hur ser de att man bor på en gård? Och om man ändå inte står som ägare på hus eller gård. Om de skulle komma ut så skulle jag nog få flytta direkt och sambon och jag skulle dela på oss. Antar att det adressen de går på? Så skulle löneutmätning bli aktuellt så hade jag bara kunna byta adress för de inte ska komma hem till sambon då?
Det har ju inget med löneutmätningen att göra. Och du ska vara folkbokförd där du bor.

Det har ju inget med löneutmätningen att göra. Och du ska vara folkbokförd där du bor.
Ok, väljer de löneutmätning eller att de kommer ut? Ja, men skulle sambon veta att de tänker kommer ut så kommer jag få flytta så då borde de inte kunna ta något? Tänker att de tar ju någon vecka innan adress ändring går igenom?

Ok, väljer de löneutmätning eller att de kommer ut? Ja, men skulle sambon veta att de tänker kommer ut så kommer jag få flytta så då borde de inte kunna ta något? Tänker att de tar ju någon vecka innan adress ändring går igenom?
Det är nog inget dom väljer… vi hade hembesök under löneutmätning. Och vi hade inga enorma summor som låg hos kfm vid det tillfället.

Det är nog inget dom väljer… vi hade hembesök under löneutmätning. Och vi hade inga enorma summor som låg hos kfm vid det tillfället.
Ok! Antingen om jag tar fram att sambon äger gården, sen kvitto på hans motorcykel och att han köpt sonen pw50 och fyrhjuling. Sen har vi ett gammalt hus som de står äldre möbler som mina svärföräldrar har ärvt av sina föräldrar och vi delar som förråd. Mer deras saker än vårt! Sen arrenderar svärfar ladugården så all lantbrukar saker är hans och gräsklippare m.m. Jag har som sagt inget, inte ens möbler som är mina då jag sålt allt för att gå runt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp