Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
J
Ja det var ju lite skillnad..
ja, hoppas på skuldsanering! Sökte 1 september så borde få svar slutet av november. Annars kanske sambon stå för vissa utgifter. Så kanske jag kan klara mig och söka sanering igen om jag skulle få avslag

Fast om man är sjuk så ska det väll inte dras på förbehållsbeloppet?? Det gör väll bara att kf får mindre? Annars har ju ingen råd att va sjuk en minut om det skall tas på förbehållsbeloppet. Om man nu inte är sjuk så pass länge att summan Sjunker under det som kf skall ha så att det börjar nagga på förbehållsbeloppet det förstår ja.
Fast det blir ju ändå mindre om man inte kommer upp i de 19000 kr pga sjukdom. Blir lönen bara 18000 kr så blir det mindre än förbehållet.

Om man är ledig pga privata saker men att de blir obetald ledighet räknas det då att jag får mindre i förbehållsbelopp eller blir det att kf får mindre?

Om man är ledig pga privata saker men att de blir obetald ledighet räknas det då att jag får mindre i förbehållsbelopp eller blir det att kf får mindre?
Vid löneutmätning blir det mindre till kfm. Vid skuldsanering ska du alltid betala in beloppet du fått oavsett om du varit sjuk och fått mindre lön.

Ok! Hur ser de att man bor på en gård? Och om man ändå inte står som ägare på hus eller gård. Om de skulle komma ut så skulle jag nog få flytta direkt och sambon och jag skulle dela på oss. Antar att det adressen de går på? Så skulle löneutmätning bli aktuellt så hade jag bara kunna byta adress för de inte ska komma hem till sambon då?
Jag tror jag svarat på det här redan för en månad sedan eller så när du hade typ samma frågor

Om det inte blir mindre än förbehållet avdraget för ledigheten då får du den summan som du får i lön.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp