Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fått allt senaste tiden till Kivra, enormt mkt bättre! Känns mer anonymt med så man inte behöver gömma sig för att gå ut i trapphuset när brevbäraren kommer:)

Fått allt senaste tiden till Kivra, enormt mkt bättre! Känns mer anonymt med så man inte behöver gömma sig för att gå ut i trapphuset när brevbäraren kommer:)
Riktigt allt går inte dit dock

Lite hjälp här tack

Fått beslut om utmätning
Står att jag alltid har rätt till 10000kr
Samtidigt står det att arbetsgivaren ska göra avdrag med 12000kr

Det är inte maxbeslut då?

Lite hjälp här tack

Fått beslut om utmätning
Står att jag alltid har rätt till 10000kr
Samtidigt står det att arbetsgivaren ska göra avdrag med 12000kr

Det är inte maxbeslut då?
Stämmer bra

Hej! Jag har satt mig i en otroligt dålig situation. Jag är spelberoende sedan 4 år tillbaka, är idag 23 år. Jag har ett skuldberg på ca 500.000kr i dagsläget. De senaste två åren har jag gjort allt för att inte hamna hos inkasso och kronofogden. Jag har tagit nya lån varje månad för att det ska gå ihop, majoriteten är skitlån med skyhög ränta. Nu har det tagit stopp sedan några månader tillbaka, jag går back nästan 10.000kr i månaden.
Jag har ingen möjlighet att samla alla 20+ lån pga alldeles för många förfrågningar på UC. Anhöriga har redan hjälpt till vilket jag ångrar grovt nu. Jag kommer att från och med nästa månad behöva släppa alla skulder till kronofogden och ta en löneutmätning. Förbehållsbeloppet ligger på 5016kr och efter räkningar har jag 2800kr kvar.
problemet är att jag måste betala av till mina anhöriga på något sätt.
Anhörig 1: står på ett lån i sitt namn på 120.000kr. Jag ska betala 2.200kr till hen.
Anhörig 2: står på ett lån på 50.000, jag ska betala 2.500kr till hen.
Anhörig 3: Lånade ut egna pengar, 43.000kr. Jag ska betala 1000kr i månaden.

kan de på något sätt få pengar genom min löneutmätning? Ska de lämna in betalningsföreläggande mot mig till kronofogden? Får mina anhöriga då en viss summa varje månad betalt?
Tacksam för hjälp då detta ger mig extrem ångest och jag vill inte sätta mina anhöriga i skiten.

Dom kan lämna in betalningsföreläggande ja, dom får en procentuell andel av det som flyter in varje månad
har du skuld på 500k och en skuld är på 50k så kommer den få typ 10% av det som dras på din lön varje månad

Tack för svar! Så om totalen landar på 500k och den högsta skulden är den på 120.000kr så kommer hen att få 24% varje månad? Alltså 2.400kr av 10.000kr?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp