Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Precis så tänkte jag, så man kan få en chans att ordna upp vad som nu kan vara fel. Så man inte är dömd för livet för om det är några tusingar som felar till att få sanering.
Jag förstår inte riktigt, menar du om du får ett avslag så betalar du av de skulder där de motsatte sig och sen ska du söka igen ?

Minimal risk att det görs en ny koll så tätt inpå
Är det möjligt att min lön är utmätt utan att jag informerats om ett beslut då? På lönespecen står inget om utmätning,kfm har inte informerat om att dom fattat ett eget beslut beslut och jag skickade in inkomst uppgifterna igår, 6 dagar för sent.

Jag förstår inte riktigt, menar du om du får ett avslag så betalar du av de skulder där de motsatte sig och sen ska du söka igen ?
Det var så jag tänkte om det handlar om skulder på några få tusenlappar tex. Men det går ju inte ändå som jag förstått

Det var så jag tänkte om det handlar om skulder på några få tusenlappar tex. Men det går ju inte ändå som jag förstått
Vad är det som inte går ?
Du är fri att betala på vad du vill om du inte har inledande skuldsanering.

Vad är det som inte går ?
Du är fri att betala på vad du vill om du inte har inledande skuldsanering.
Fast så har jag inte förstått det, vi säger att jag ansöker och blir nekad utav Santander säger vi där jag har skuld på 2000kr, jag väljer då att betala bort den skulden för att sedan ansöka på nytt för att då bli beviljad skuldsanering. Detta har jag förstått innebär gynnande utav borgenär vilket skulle kunna neka skuldsanering.

Fast så har jag inte förstått det, vi säger att jag ansöker och blir nekad utav Santander säger vi där jag har skuld på 2000kr, jag väljer då att betala bort den skulden för att sedan ansöka på nytt för att då bli beviljad skuldsanering. Detta har jag förstått innebär gynnande utav borgenär vilket skulle kunna neka skuldsanering.
Det kan aldrig bli gynnande av borgenär om du inte har skuldsanering. Det är bara positivt att du gör saker för att minska dina skulder.

En borgenär kan inte motsätta sig innan du fått inledande skuldsanering. Det är i perioden mellan inledande och beslut, samt efter beslut som det överklagas. Innan inledande vet ju ingen borgenär om att du sökt.
Efter datum för inledande skall du inte betala på någon skuld.

Senast ändrad:
Så bra! Tack, då har man ju chansen att rätta till något om man får avslag och sedan söka på nytt igen:)

Är det möjligt att min lön är utmätt utan att jag informerats om ett beslut då? På lönespecen står inget om utmätning,kfm har inte informerat om att dom fattat ett eget beslut beslut och jag skickade in inkomst uppgifterna igår, 6 dagar för sent.

Nej, du får det på kivra eller post. På post får du samtidigt dom arbetsgivaren.
Bortsett från möjligheten att pisten tappar bort det då

Sen verkar även kivra tappa bort brev i mängder har jag fått till mig

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp