Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Någon som haft ca 800 tusen i skulder och sedan haft utmätning, hur lång tid tog det för er att bli av med skulderna? Vet att det är olika men ett ungefär. Har räknat på kfs hemsida och då tar de va 8000 varje månad
8000 kr är vad räntan kommer kosta ungefär per månad tyvärr ! Skulle till och med tro räntan hamnar på 10k per månad !

Är i typ samma sits fast mer skulder, då antar jag att man lever livet ut i princip me liknande möjlighet till utmätning om man ej får skuldsanering?

Någon som haft ca 800 tusen i skulder och sedan haft utmätning, hur lång tid tog det för er att bli av med skulderna? Vet att det är olika men ett ungefär. Har räknat på kfs hemsida och då tar de va 8000 varje månad
Tyvärr så betalar man nästan bara på räntor så skulden minskar inte utan tvärtom.

på 800k som ligger på dröjsmålsränta skulle jag lågt räkna med 120000 per år i ränta, utmätning på 8k i månaden borde innebära att skulden ökar med 4k i månaden
Om inte kapital får pengarna först, men det är inte så ofta

Så vi säger 1.1miljon i skuld och ca 8-9000kr att utmäta varje månad så är man helt körd med andra ord. Då lär jag få skuldsanering om jag inte gjort nått dem anser skulle hindra, men tänker vänta minst ett år att ansöka så ingen skuld är för ny. Blir jag nekad där det framgår att jag aldrig blir beviljad pga något fel jag gjort så får man börja fundera på att söka sig utomlands eller jobba svart eller något..för ökar skulden varje månad i resten utav ens liv är det ju inte troligt att man lyckas lösa det nån gång.

Mina skulder har förfallit hos kronfogden sedan en månad tillbaka, jag har inte fått papper om utredning av tillgångar oså där än men det kommer väl vilken dag som helst, hur långt in på månaden kan dem utreda inkomsten för att hinna dra på september lönen? T.ex. om pappret kommer imorgon tänker jag att septemberlönen blir utmätt men om de kommer nästa vecka, hinner dem med att utmäta september lönen då? Omöjligt att svara på kanske, men en liten hint om vad ni tror vore uppfriskande

Mina skulder har förfallit hos kronfogden sedan en månad tillbaka, jag har inte fått papper om utredning av tillgångar oså där än men det kommer väl vilken dag som helst, hur långt in på månaden kan dem utreda inkomsten för att hinna dra på september lönen? T.ex. om pappret kommer imorgon tänker jag att septemberlönen blir utmätt men om de kommer nästa vecka, hinner dem med att utmäta september lönen då? Omöjligt att svara på kanske, men en liten hint om vad ni tror vore uppfriskande
Mina papper om inkomst kom väldigt fort , tog max 3-4 dagar efter förfallodagen ! Sen tog det en dag efter jag skickat in om inkomst och uppgifter så var beslutet taget ! Kan dom dra mycket för dig ?

Mina papper om inkomst kom väldigt fort , tog max 3-4 dagar efter förfallodagen ! Sen tog det en dag efter jag skickat in om inkomst och uppgifter så var beslutet taget ! Kan dom dra mycket för dig ?
Jag har räknat på förbehållet via deras sida, ca 6-7000 skulle jag tro dem kommer dra.

Jag har haft avbetalningsplan med en av inkassobolaget som jag följt, som legat som skuld hos kronofogden under tiden, samt en som jag ej gjort något åt, nu har skulden ökat 450.000 så tänker inte betala in något enskilt längre men kan det vara därför jag ej fått papper?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp