Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du ska skriva under det första brevet från kfm dvs delgivningen sen är det bara att höra with the flow.
Sånna har ja skrivit på alla å fått beslut på alla. Nu kommer det sånna här istället. Ska ja inte göra nåt nu?

Bilagor

• Screenshot_20210729-092437.png
    Screenshot_20210729-092437.png
    286.6 KB · Visningar: 29
Ok så trots det står det är VIKTIGT att kontakta KF om ja inte kan betala så ska ja inte göra det. Märkligt. @Lasseman ? Hur länge tar detta, kommer ju trilla in delgivningkvitton vartefter månader framåt. Påverkar det inte en påbörjad löneutmätning? El läggs dom bara in å delar på klumpsumman som redan är bestämd då.

Jag har fått en skuld att betala hos kronfogden, jag fick en avbetalningplan med alektum som begärt verkställighet. Har följt betalplanen till dem, men min skuld hos kronofogden ändras inte. Det innebär att alektum fått 1800kr denna månaden till en skuld som egentligen kronofogden skulle fått eller? Förfallodatum på skulden är 0804 hos kronfogden, men betalplanen med alektum sträcker sig till 0827, kommer det bli löneutmätning på de nu ändå då fast jag har en betalplan?

Ok så trots det står det är VIKTIGT att kontakta KF om ja inte kan betala så ska ja inte göra det.

Nä, kan du inte betala så blir det ju inte så viktigt. Det händer absolut ingenting då. Kronofogden kommer förstås att undersöka om det ändå inte är så att du kan betala, och i så fall hjälper de dig med detta. Men kan du inte betala för att det verkligen inte finns något att betala med så händer ingenting.

Jag har fått en skuld att betala hos kronfogden, jag fick en avbetalningplan med alektum som begärt verkställighet. Har följt betalplanen till dem, men min skuld hos kronofogden ändras inte. Det innebär att alektum fått 1800kr denna månaden till en skuld som egentligen kronofogden skulle fått eller? Förfallodatum på skulden är 0804 hos kronfogden, men betalplanen med alektum sträcker sig till 0827, kommer det bli löneutmätning på de nu ändå då fast jag har en betalplan?
Väldigt konstigt dom begär verkställande när du skett betalplanen ?

Hur lång tid tar det för dem att uppdatera ens skuldsaldo på ”mina sidor”?
Det enda positiva med löneutmätning är att se skulden sjunka.
De brukar reggas typ samma dag, men nu har det inte ändrats trots 1,5 vecka sen lön.
Antar att det är semestertider som påverkar.
Fler som upplever samma?

Gissar semester och att fördelningen inte skett automatiskt. Eller så har din arbetsgivare inte betalat in

KFM kan inte utmäta överskottet på ett skattekonto om det finns en registrerad fordran som ska dras inom några veckor, va?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp