Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej,

Jag har sökt på forumet i en fråga avseende om ens respektive inte vill uppge sina ekonomiska uppgifter till kfm inför en löneutmätning.

Om ens respektive vägrar att uppge sina ekonomiska uppgifter (för att han inte vill) hur kommer kfm att räkna i förbehållsbelopp för mig inför en löneutmätning?

Det blir rimligtvis svårare för kfm att räkna ut mitt förbehållsbelopp då de saknar min sambos ekonomiska uppgifter och utgår kfm från ett schablon belopp?
Jag förstår helt och hållet att respektive att respektive inte vill uppge sina uppgifter till kfm, men innebär detta en större nackdel för mig?

Har någon av er erfarenheter om detta så fall berätta gärna

Återigen tack för ett bra forum,

Är ni gift ser man inkomsten.
Annars antar man att ni har samma inkomst. Går att ringa skatteverket och fråga också

Är ni gift ser man inkomsten.
Annars antar man att ni har samma inkomst. Går att ringa skatteverket och fråga också
Tack för ditt svar och vi inte gifta (dvs. sambos).
Tänker också att kfm kan ringa skatteverket om de vill ha in uppgifterna.

Är eller har sambon varit gäldenär så ser man också

Idag hände en lite konstig sak kan jag tycka , förskottslön som ligger hos Svea och utmätning sedan ett år tillbaka och faktiskt få en summa varje månad . Dom drog idag tillbaka ärende från kronofogden . Varför brukar man göra det när man får pengar ?

Idag hände en lite konstig sak kan jag tycka , förskottslön som ligger hos Svea och utmätning sedan ett år tillbaka och faktiskt få en summa varje månad . Dom drog idag tillbaka ärende från kronofogden . Varför brukar man göra det när man får pengar ?

Detta helt omöjligt att spekulera i. Sånt sker mängder av gånger varje dag, ofta när det börjar närma sig ett år under verkställighet

Detta helt omöjligt att spekulera i. Sånt sker mängder av gånger varje dag, ofta när det börjar närma sig ett år under verkställighet
Jo men aboslut det kan jag tänka mig , men ändå lite förvånad ! Just pgr av att om får betalat varje månad :)

Jo men aboslut det kan jag tänka mig , men ändå lite förvånad ! Just pgr av att om får betalat varje månad :)

Jo det kan jag hålla med om.
Blir förvånad när tex utmätning skett av fonder aktier eller ips där det är ett par veckors väntan på pengar att man ändå återkallar..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp