Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Äntligen! Har jag fått mitt papper om redogörelse för inkomster och utgifter. Är jag knäpp?? Men jag är jätteglad att det äntligen börjar att dras för mina skulder!!!
Inte ett dugg knäpp :) Jag upplevde samma sak när jag fick utmätning för ett antal år sedan.

Äntligen! Har jag fått mitt papper om redogörelse för inkomster och utgifter. Är jag knäpp?? Men jag är jätteglad att det äntligen börjar att dras för mina skulder!!!
En dag närmare skuldfri ! Helt rätt gjort ! Fortsätter man låna för täcka för andra lån kommer man aldrig bli skuldfri ! Så helt rätt gjort ! Jag ångrar det inte !

En dag närmare skuldfri ! Helt rätt gjort ! Fortsätter man låna för täcka för andra lån kommer man aldrig bli skuldfri ! Så helt rätt gjort ! Jag ångrar det inte !

ja när jag har läst dina inlägg så har jag helt klart blivit peppad! Passar på o tacka för all positivitet som du bidrar med :)

Du är inte knäpp. Jag ville också få igång min utmätning så fort som möjligt.

När man fått verkställighet o förfallordatumet är 0804, hinner jag behålla augusti lönen innan utmätningen kommer igång?

När man fått verkställighet o förfallordatumet är 0804, hinner jag behålla augusti lönen innan utmätningen kommer igång?
Det är tveksamt , jag gjorde det inte ! Hade med förfallodagen 3 april , drog igång 25 april ! Men allt beror på hur snabba dom med inkomst pappret o så ...själv gick det riktigt snabbt

Här hör nog inte min fråga hemma men jag är i desperat behov av lite kloka svar. Är på väg mot löneutmätning och allt vad det innebär, samtidigt är förhållandet i dåligt skic och jag funderar på hur livet vore själv, om min sambo flyttar, då ingen självklarhet att jag får bo kvar eftersom jag har utmätning , vi har barn, riskerar jag att bli hemlös?

Är på

Här hör nog inte min fråga hemma men jag är i desperat behov av lite kloka svar. Är på väg mot löneutmätning och allt vad det innebär, samtidigt är förhållandet i dåligt skic och jag funderar på hur livet vore själv, om min sambo flyttar, då ingen självklarhet att jag får bo kvar eftersom jag har utmätning , vi har barn, riskerar jag att bli hemlös?

Är på
Om du redan har ett kontrakt så kan du inte bli av med lägenheten pga löneutmätning om inte din hyresvärd gör en kreditupplysning om du ska ta över kontraktet om ni båda står på det, det kan kanske ställa till det.
Ska du separera så gör det nu i så fall.
Du uppger hyran när du får blankett för redogörelse av inkomst.

Det här hade nog inget med bolån att göra så jag flyttar tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp