Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Förresten, när man åker på löneutmätning, inkluderas alla skulder på en gång? El låt säga en långivare är snabb me allt medan andra inte bryr sej på ett tag, inkluderas dom vartefter sen..el ändras utmätningsbeloppet vartefter fler långivare kommer så långt i processen?
Nej, alla skulder inkluderas inte utan kommer efterhand och läggs på det skuldsaldo som finns på KFM. Det är inte ens säkert att alla skulder ens kommer så långt att de utmäts, eller kommer in mycket senare. Det är upp till långivaren att ansöka om utmätning. Utmätningsbeloppet är detsamma, oavsett storleken på skulderna och pågår intill dess att skulden är betald alt att man fått skuldsanering.

Nej, alla skulder inkluderas inte utan kommer efterhand och läggs på det skuldsaldo som finns på KFM. Det är inte ens säkert att alla skulder ens kommer så långt att de utmäts, eller kommer in mycket senare. Det är upp till långivaren att ansöka om utmätning. Utmätningsbeloppet är detsamma, oavsett storleken på skulderna och pågår intill dess att skulden är betald alt att man fått skuldsanering.

Eller att man avlider.

Är du verkligen helt säker på att skulderna inte följer med till andra sidan? :D

Skulderna försvinner inte för att man dör, arbetsgivare och pensionsutbetalare brukar dock sluta göra utbetalningar, då är det ingen mening med löneutmätning.
Finns en särskild sektion som bara utreder dödsbon.

En fråga - jag kommer inte få tillbaka på skatten förrän i juni då jag har en K10-bilaga som anses som ändring.
Jag har skrivit på en massa delgivningar från KFM och fått utslag på vissa, men ännu inte fått något verkställande, skuld att betala eller inkomstredogörelse.
Finns det någon liten minimal chans att hinna få skattepengarna ändå tror ni eller är 3 mån fram i tiden garanterad förlust?

En fråga - jag kommer inte få tillbaka på skatten förrän i juni då jag har en K10-bilaga som anses som ändring.
Jag har skrivit på en massa delgivningar från KFM och fått utslag på vissa, men ännu inte fått något verkställande, skuld att betala eller inkomstredogörelse.
Finns det någon liten minimal chans att hinna få skattepengarna ändå tror ni eller är 3 mån fram i tiden garanterad förlust?
Det ska nog mkt till för att du ska få dem då tyvärr det kommer nog dras på din skuld istället

Jag vet inte vad som är en förlust i det här sammanhanget. Med stor sannolikhet kommer skatten utmätas och dina skulder minska, det är ju bra

Jag vet inte vad som är en förlust i det här sammanhanget. Med stor sannolikhet kommer skatten utmätas och dina skulder minska, det är ju bra
Hehe. Ja jag misstänkte att en sådan kommentar skulle komma, och även att vissa kanske ser det som bra.
Inte jag dock.

Senast ändrad:
Någon som kan svara på vad som sker vid löneutmätning om man jobbar extra?
Just nu utmäts min sjukpenning och efter detta kommer jag gå på 1 års föräldraledighet med samma ersättningsnivå. Om jag skulle hoppa in några pass då och då under min föräldraledighet utifrån ork såklart, kommer dessa extra pengar också utmätas då?

Någon som kan svara på vad som sker vid löneutmätning om man jobbar extra?
Just nu utmäts min sjukpenning och efter detta kommer jag gå på 1 års föräldraledighet med samma ersättningsnivå. Om jag skulle hoppa in några pass då och då under min föräldraledighet utifrån ork såklart, kommer dessa extra pengar också utmätas då?
Det beror vilken sorts beslut du har.
Om du får behålla allt utöver en viss summa eller om allt över en viss summa ska betalas in.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp