- Meddelanden
- 31 507
- Mottagna reaktioner
- 16 521
- Poäng
- 11 977
Vem kontrollerar detta, hur ofta?
Handläggare eller inspektörer.
Inte så ofta men det går att göra ändringar när som helst
Vem kontrollerar detta, hur ofta?
Och mitt svar var ironiskt....Vad bra, tavelramen tyckte nämligen att det var konstigt.
Men måste det inte vara någon form av varaktig höjning av inkomsten för att ändra utmätningen? Om jag en månad får ut lite extra men efterföljande månader får jag bara ut förbehållet? Har bara svårt att se hur det är genomförbart att ändra utmätningsbelopp på enstaka extra inkomster?Handläggare eller inspektörer.
Inte så ofta men det går att göra ändringar när som helst
Dom brukar kolla din inkomst efter 12 mån eller 24 månMen måste det inte vara någon form av varaktig höjning av inkomsten för att ändra utmätningen? Om jag en månad får ut lite extra men efterföljande månader får jag bara ut förbehållet? Har bara svårt att se hur det är genomförbart att ändra utmätningsbelopp på enstaka extra inkomster?
Men det innebär ju inte att man har den inkomsten framåt?Dom brukar kolla din inkomst efter 12 mån eller 24 mån
Nej precis , dom sitter ju inte och kollar din inkomst varje månad , får du ut 5000 mer en månad så får du behålla det om du inte ha max beslut och du ska ju absolut inte ringa dom och säga någotMen det innebär ju inte att man har den inkomsten framåt?
hatt detta precis 1 år nu 
Ursäkta om jag kapar tråden men vad innebär maxbeslut egentligen?Nej precis , dom sitter ju inte och kollar din inkomst varje månad , får du ut 5000 mer en månad så får du behålla det om du inte ha max beslut och du ska ju absolut inte ringa dom och säga någothatt detta precis 1 år nu
![]()
Men måste det inte vara någon form av varaktig höjning av inkomsten för att ändra utmätningen? Om jag en månad får ut lite extra men efterföljande månader får jag bara ut förbehållet? Har bara svårt att se hur det är genomförbart att ändra utmätningsbelopp på enstaka extra inkomster?
Ursäkta om jag kapar tråden men vad innebär maxbeslut egentligen?
Tänker man förbehållsbelopp och allt utöver ska inbetalas?
Så om man då ett år har kunnat arbeta lite extra så måste man då fortsätta göra det om beslutet efter en kontroll grundas på inkomst bakåt? Annars får man ju behålla för lite som förbehållsbelopp om man slutar arbeta extrapass? Är du med på vad jag menar?Nej det behövs inget varaktigt, oftast räknar man på snitt, är det väldigt varierande lägger man maxbeslut