- Meddelanden
- 6 045
- Mottagna reaktioner
- 2 812
- Poäng
- 1 987
Nej för då fanns inte pengarna ? Och varför ta en anmärkning när det inte behövs ?ok, det hade ju varit enklare att skicka in i april och betala i april förstås.

Nej för då fanns inte pengarna ? Och varför ta en anmärkning när det inte behövs ?ok, det hade ju varit enklare att skicka in i april och betala i april förstås.

Mina kom bort i våras med !Men jag tycker vissa har kommit bort på posten. Minst 3-3 st
Men jag tycker vissa har kommit bort på posten. Minst 3-3 st

Kan detta stämma ni som har koll? Är detta det jag kommer få behålla för att betala hyran, övriga utgifter som mobil, försäkringar m.m och att leva?
Det man får behålla är hyra/uppvärmning av bostad + pendlingskostnader + ca 5 000 att "leva" på så ja, det KAN stämma.
Det låter rimligt.Hej!
Jag kollade upp på Kfm´s hemsida angående vad man får behålla vid löneutmätning.
Jag tjänar 29.000:-
Hyran är på 7378:-/månaden
Tog 1000:- på kostnader för att ta mig till jobbet fram och tillbaka.
Skrev in 195:- på sjukkostnader i månaden. (läste om folk som skrev att man inte skulle glömma ta med högkostnad på medicin delat på 12) Om det nu stämmer att man ska göra det?
Fick på förbehållsbelopp 13575:-
Kan detta stämma ni som har koll? Är detta det jag kommer få behålla för att betala hyran, övriga utgifter som mobil, försäkringar m.m och att leva?
Ska man fylla i något mera vid utgifter varje månad?
Tack för svar!![]()
om du har kostnader för sjukvård och läkemedel ska man ta upp det, 292 kr per månad blir det som max om jag minns rättHej!
Jag kollade upp på Kfm´s hemsida angående vad man får behålla vid löneutmätning.
Jag tjänar 29.000:-
Hyran är på 7378:-/månaden
Tog 1000:- på kostnader för att ta mig till jobbet fram och tillbaka.
Skrev in 195:- på sjukkostnader i månaden. (läste om folk som skrev att man inte skulle glömma ta med högkostnad på medicin delat på 12) Om det nu stämmer att man ska göra det?
Fick på förbehållsbelopp 13575:-
Ska man fylla i något mera vid utgifter varje månad?
Tack för svar!![]()
Ni är alla guld värda!