Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men jag tycker vissa har kommit bort på posten. Minst 3-3 st

Hej!

Jag kollade upp på Kfm´s hemsida angående vad man får behålla vid löneutmätning.

Jag tjänar 29.000:-
Hyran är på 7378:-/månaden
Tog 1000:- på kostnader för att ta mig till jobbet fram och tillbaka.
Skrev in 195:- på sjukkostnader i månaden. (läste om folk som skrev att man inte skulle glömma ta med högkostnad på medicin delat på 12) Om det nu stämmer att man ska göra det?

Fick på förbehållsbelopp 13575:-

Kan detta stämma ni som har koll? Är detta det jag kommer få behålla för att betala hyran, övriga utgifter som mobil, försäkringar m.m och att leva?

Ska man fylla i något mera vid utgifter varje månad?

Tack för svar! :)

Kan detta stämma ni som har koll? Är detta det jag kommer få behålla för att betala hyran, övriga utgifter som mobil, försäkringar m.m och att leva?

Det man får behålla är hyra/uppvärmning av bostad + pendlingskostnader + ca 5 000 att "leva" på så ja, det KAN stämma.

Hej!

Jag kollade upp på Kfm´s hemsida angående vad man får behålla vid löneutmätning.

Skrev in 195:- på sjukkostnader i månaden. (läste om folk som skrev att man inte skulle glömma ta med högkostnad på medicin delat på 12) Om det nu stämmer att man ska göra det?

Det låter rimligt.
Har du barnomsorg så får du behålla även för det.

Hej!

om du har kostnader för sjukvård och läkemedel ska man ta upp det, 292 kr per månad blir det som max om jag minns rätt
Det verkar vara rimliga siffror skulle jag säga.

Tack för era snabba svar!
Blir så glad av att man kan få sådan snabb hjälp i detta forumet! :) Ni är alla guld värda!

Lasseman, om man inte har någon kostnad för sjukvård eller läkemedel. Ska man skriva in detta i alla fall? Om man ej gjort det och skulle bli sjuk, hör man av sig då till kfm?
Tandläkarkostnader upp till högkostnad? Ingår det i sjukvårdspengen också?

Vill verkligen inte skriva fel och "lura" kfm, vill få allt rätt och riktigt. Därför det kan komma lite dumma frågor.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp